درمان گربه
واکسیناسیون ماهی و آبزیان
آوریل 24, 2023
قیمت واکسن حیوانات

واکسیناسیون می تواند از سطوح بالای عوارض و مرگ و میر در حیوانات خانگی به دلیل عفونت های ویروسی و باکتریایی جلوگیری کند. سگ‌ها و گربه‌هایی که واکسینه شده‌اند، سیستم ایمنی قوی‌تری نسبت به آن‌هایی که واکسینه نشده‌اند، دارند، زیرا آنتی‌بادی‌های خاصی علیه بیماری‌های موجود در واکسن ایجاد شده‌اند.

دانستن قیمت واکسن‌های حیوانات بسیار مهم است، اما اگر بدانید واکسن‌های حیوانات چگونه کار می‌کنند، این موضوع مهم ترخواهد بود. واکسن ها با تحریک سیستم ایمنی برای شناسایی و مبارزه با برخی میکروارگانیسم ها مانند ویروس ها، باکتری ها یا سایر ارگانیسم های عفونی عمل می کنند. پس از واکسینه شدن، سیستم ایمنی حیوانات آماده می شود تا به عفونت های بعدی با آن میکروارگانیسم واکنش نشان دهد.

به عبارت دیگر، واکسن ها عفونت های واقعی را تقلید می کنند تا سیستم ایمنی بتواند در آینده بهتر از بدن محافظت کند. بسته به بیماری، واکسن به بدن کمک می کند تا از عفونت جلوگیری کند یا از شدت عفونت بکاهد و بهبودی را تسریع کند. در حالی که واکسن ها می توانند به پیشگیری از بیماری هایی که حیوانات شما به آنها مبتلا می شود کمک کند، اما نمی توانند مانع ورود میکروارگانیسم ها به بدن شوند.

این بدان معنی است که گاهی اوقات ممکن است حیوانات به لطف واکسن ها بیمار به نظر نرسند، اما همچنان می تواند میکروارگانیسم هایی را منتشر کنند که می تواند حیوانات دیگر را آلوده کند. این امر به ویژه برای آن دسته از شما که چندین حیوان دارید یا برای حیواناتی که دوست دارند در فضای باز بازی کنند بسیار مهم است.

مصونیت حیوانات با واکسن

واکسیناسیون حیوانات تلاشی برای ایجاد مصونیت است تا بدن در برابر حملات بیماری ناشی از ویروس ها و باکتری ها مصون شود. سطح حفاظت حیوانات از بیماری از اجرای صحیح واکسیناسیون به دست می آید. پاسخ بدن حیوانات پس از واکسینه شدن، مواد ایمنی ایجاد می کند تا بتوانند با میکروارگانیسم هایی که آنها را آلوده می کنند مبارزه کنند. به طور معمول سطح ماده ایمنی در یک زمان یا دوره معین کاهش می یابد، بنابراین لازم است حیوانات دوباره واکسینه شود تا سطح ماده ایمنی در بدن حیوان خانگی همیشه حفظ شود.

بررسی سلامت حیوانات قبل از تزریق واکسن

وقتی قرار است حیوانی واکسینه شود، باید از سلامت کامل برخوردار باشد، زیرا واکسیناسیون اقدامی برای وارد کردن میکروب های ضعیف شده با هدف تحریک سیستم ایمنی است. وضعیت بالینی سالم به این معنی است که دمای بدن او در درجه نرمال (بین 38-39.5 درجه سانتیگراد)، اشتهای خوب، بدون اسهال، سرفه، عطسه یا آلوده به انگل هایی مانند کرم و کک نباشد. حیوانات همچنین زمانی که ضعیف هستند، مسافت های طولانی را طی کرده اند یا در دوران بارداری جهت واکسینه توصیه نمی شود.

بهتر است قبل از واکسیناسیون سگ یا گربه و حیوانات خود، داروهای ضد انگل (کرم دارو) یا انگل های بیرونی (دارو کک) داده شود تا حیوانات از کرم های روده و بیماری های ناشی از کک (جال، دمودکس) رهایی یابند. جذب واکسن را می توان در صورتی که حیوانات در سلامت کامل باشند به حداکثر رساند.حتی اگر یک گربه خانگی است که در خانه می ماند، به این معنی نیست که دچار بیماری نمی شود.

به طور طبیعی حیوانات، عادات بدی دارند که می تواند بر سلامت آنها تأثیر بگذارد. مانند شکار سایر حیوانات کوچک، بی احتیاطی غذا خوردن، بازی در مکان های کثیف و بسیاری موارد دیگر. علاوه بر این، بسیاری از بیماری های حیوانی از طریق هوا قابل انتقال هستند. بنابراین حتی اگر در یک پنجره یا در تراس خانه باشید، ممکن است بیماری همچنان وجود داشته باشد. وقتی گربه ای مصونیت خوبی نداشته باشد و بیمار شود، بدترین احتمال مرگ است.

زمان و قیمت مناسب برای واکسیناسیون

گربه‌ها و سگ‌ها به طور طبیعی آنتی‌بادی‌های مادری را از آغوز از شیر مادر دریافت می‌کنند، در صورتی که مادر نیز سیستم ایمنی خوبی داشته باشد. پس از حدود 2 ماه، آنتی بادی های کودک کاهش می یابد به طوری که آنها بسیار مستعد ابتلا به این بیماری هستند. بنابراین واکسیناسیون هرچه زودتر در توله سگ ها و گربه ها از سن 9-8 هفتگی شروع و سپس در 3-4 هفته بعد تکرار می شود.

پس از اولین تقویت کننده، 12 ماه به آن فرصت دهید تا مطمئن شوید که سطح حفاظتی که توسط واکسن ارائه می شود به اندازه کافی قوی است. پس از آن، بسته به نوع واکسن، بیماری و خطر قرار گرفتن در معرض سگ و گربه، فرکانس تقویت کننده بعدی را می توان 1-3 سال داد. گربه‌ها و سگ‌هایی که در جمعیت‌های بالا زندگی می‌کنند معمولاً به دلیل خطر بالای قرار گرفتن در معرض بیماری، نیاز به واکسیناسیون سالانه دارند.

قیمت و عوارض واکسن حیوانات

چندین مطالعه نشان می دهد که واکسن های حیوانات می توانند از مرگ و میر ناشی از بیماری در میلیون ها حیوان جلوگیری کنند. بنابراین، برای حفظ سلامت حیوانات خانگی و داشتن عمر طولانی‌تر، واکسن‌ها باید به طور منظم با توجه به مراحل سنی آنها انجام شود. بسیاری از بیماری های پوستی توسط گربه ها توسط انسان تجربه می شود.

جدای از بهداشت گربه، تزریق واکسن نیز می تواند به شما کمک کند آزادانه با گربه ها بازی کنید بدون اینکه نگران خطر بیماری باشید. اگر به طور روتین واکسن را به گربه ها تزریق کنید، می توان از بیماری های منتقله مانند کرم حلقوی، توکسوپلاسموز و واکنش های آلرژیک جلوگیری کنید. بنابراین، مطمئن می شوید که گربه‌ها را در صورت نیاز واکسینه می‌کنید. از اطلاعات قیمت واکسن گربه استفاده کنید تا بتواند تصمیم بگیرید از کدام نوع واکسن گربه استفاده کنید.

قیمت هایی که در اینجا اشاره می شود تخمینی هستند و لازم است قبل از واکسیناسیون حیوانات استعلام مجدد بگیرید. معمولا قیمت واکسن ها بین 350 هزار تومان تا 550 هزار تومان بوده است. برای واکسن پنجگانه سگ تقریبا ۹۰۰۰۰ تومان قیمت تعیین شده است. و قیمت واکسن خارجی سگ هاری 250 هزارتومان است.

چکاپ و قیمت واکسن حیوانات

البته فراموش نکنید که علاوه بر قیمت واکسن، هزینه ی معاینه و چکاب و بازبینی دوره ایی را هم با توجه به کلینیک دامپزشکی باید در نظر بگیرید. هزینه و قیمت چکاب می تواند بین 80 تا 120 هزارتومان قیمت گذاری شود. در سال 1401 کمینه قیمت واکسیناسیون را 150,000تومان و متوسط قیمت را 500,000 و بیشینه ی قیمت را 900,000 هزار تومان اعلام کرده بودند.

عوارض جانبی پس از تجویز واکسن بسیار نادر است. شایع‌ترین واکنش‌های خفیف مانند درد یا تورم در محل تزریق، تب، ضعف، کاهش اشتها هستند، اما این واکنش‌ها فقط برای چند ساعت تا چند روز رخ می‌دهند و به حالت عادی باز می‌گردند. اگر وضعیت حیوان خانگی شما پس از واکسیناسیون بدتر شد، بلافاصله به نزدیکترین دامپزشک مراجعه کنید.

قیمت واکسن های گربه اساساً توسط هر مرکز بهداشتی حیوانات تعیین می شود. حتی اگر ویروس ها و بیماری ها در گربه ها عمدتا کشنده نباشند، مراقبت از گربه و سالم نگه داشتن آن کاری است که باید انجام شود. دلیل آن این است که پیشگیری بهتر از درمان است که رنج قیمتی بسیار گران‌تری دارد. قیمت واکسن های سگ بسته به نوع واکسن و محل واکسینه شدن سگ متفاوت است. برای کسانی از شما که عاشق این حیوانات خانگی چهار پا هستید، مطمئناً واکسن های مورد نیاز را می شناسید.

برای پرورش حیواناتی مانند سگ و گربه باید هزینه کنید! به خصوص اگر می خواهید حیوان خانگی شما به خوبی رشد کند. البته غذای مخصوص و واکسن های مختلف لازم است. این واکسن برای کمک به جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری های مختلف حیوانات خانگی کافی است. در سگ ها یکی از واکسن های مورد نیاز هاری است. دلیل آن این است که اگر سگی در معرض هاری قرار گیرد و انسان را گاز بگیرد، انسان می تواند به این بیماری مبتلا شود.

قیمت واکسن سگ

از اطلاعات مختلفی که بدست آورده است، معلوم می شود که قیمت واکسن های سگ بسیار متنوع است. این قیمت بر اساس نوع یا مارک واکسنی است که تزریق خواهد شد. قیمت واکسن سگ هاری حدود 250 هزارتومان برای یک واکسن است. واکسن‌های سگ می‌توانند محافظت بیشتری در برابر تعدادی از بیماری‌ها ایجاد کنند. به طور کلی، هفت نوع واکسن با قیمت های مختلف برای سگ وجود دارد. این واکسن سگ بر اساس سن سگ و از 3 ماهگی شروع می شود، یعنی:

واکسن 3 تا 12 ماهه برای پیشگیری از شش نوع بیماری، یعنی اختلالات دستگاه گوارش، بیماری های تنفسی، سرفه خفیف، اختلال در عملکرد کبد، التهاب گوارشی و بیماری های ناشی از ادرار موش در غذا یا نوشیدنی (لپتوسپیروز).

واکسن دوم برای پیشگیری از هفت بیماری است که شش مورد از آن ها مشابه واکسن مرحله اول با محافظت بیشتر در برابر بیماری سرفه طولانی مدت (بوردتلا) است.

سومین واکسن یک سال بعد تزریق می شود که در واکسن دوم از هفت بیماری به علاوه هاری محافظت می کند. قیمت فاز اول و دوم و سوم واکسن ها بین 350 هزار تومان تا 550 هزار تومان بوده است.

اگر به دنبال قیمت واکسن حیوانات هستید، ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم. ما می‌توانیم هر قیمتی که توانایی دارید، شرایطی را برای شما فراهم کنیم. قیمت واکسن حیوانات نیز متناسب با کلینیک دامپزشکی در هر شهری خواهد بود. این به این دلیل است که برای هر زمانی تغییرات و هزینه ها و قیمت های جدید وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. ما بهترین خدمات دامپزشکی را با قیمت مناسب انجام می دهیم. همیشه آماده خدمت رسانی به شما می باشیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.