خرید و فروش پرنده
خرید و فروش پرنده
نوامبر 7, 2020
درمان خارش پوستی سگ
درمان خارش پوستی سگ
نوامبر 12, 2020
نمایش همه
مشاوره خرید و نگهداری گربه

مشاوره خرید و نگهداری گربه

مشاوره خرید و نگهداری گربه

باوجود اینکه گربه بسیار جذاب و سرگرم کننده است، ولی به وابسته نبودن معروف هستند. با این وجود باز هم در بسیاری از نیازها به ما وابسته‌اند. به عنوان مثال گربه‌ها به غذا، پناهگاه و مراقبت‌های دامپزشکی و مهم‌تر از آنها به محبت و تحریکات فیزیکی و روحی نیاز دارند. گربه‌ها به راحتی به زندگی در محیط‌های بسته عادت می‌کنند ولی باید همیشه سرگرم باشند وگرنه به سرعت خسته شده و ممکن است عادت‌های نامناسبی از جمله خراش دادن مبل و یا جویدن گیاهان از خود نشان دهند.

مشاوره خرید و نگهداری گربه و قوانین آپارتمان‌ نشینی

بر اساس ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان‌ها قسمت‌هایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم مورد استفاده تمام مالکین قرار می‌گیرد، قسمت مشترک یا مشاع ساختمان است که حق انحصار در آن امکان‌پذیر نیست.

طبق تبصره ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان‌ها گذاشتن هرگونه اشیا مانند جاکفشی، میز و صندلی ممنوع است، همچنین نگهداری هر گونه حیوان اعم از اهلی یا وحشی ممنوع است. قسمت مشاع ساختمان که در مالکیت تمام ساکنین قرار دارد، ممکن است در قسمت‌های اختصاصی مانند جلو در آپارتمان‌ها باشد.

با توجه به این ماده قانون نگهداری حیوانات خانگی مانند، سگ، گربه، پرنده و… در قسمت‌‌های مشاع ساختمان مانند راه‌پله، پشت‌بام، راهرو و پارکینگ ممنوع است و در صورت مشاهده ساکنین حق شکایت دارند.نگهداری گربه یا حیوانات دیگر مانند سگ و پرندگان اگر باعث ایجاد سروصدا شود و یا بهداشت و سلامت ساکنین را تهدید کند، همسایه‌ها می‌توانند علیه واحدی که اقدام به نگهداری گربه و یا سگ و دیگر حیوانات خانگی کرده است طرح دعوی کنند.بنابراین مشاوره خرید و نگهداری گربه الزامی می باشد .

با این اوصاف در قوانین آپارتمان‌نشینی ایران در مورد نگهداری گربه و دیگر حیوانات خانگی سخت‌گیری زیادی می‌شود، از طرفی دیگر با توجه به شرایط فرهنگی جامعه ایران نگهداری گربه و دیگر حیوانات خانگی دردسرهایی را با خود به همراه دارد. بنابراین اگر اقدام به نگهداری گربه یا حیوانات خانگی دیگری مانند سگ،پرندگان و… کردید, مشاوره خرید و نگهداری گربه قبل از خرید گربه الزامی می باشد و باید مسائل بهداشتی و مقررات را به بهترین شکل رعایت و اجرا نمایید.

مشاوره خرید و نگهداری گربه به شما می گوید که کدام نژاد گربه مناسب است؟ بازیگوش یا مطیع

بازی گوش: با بازی کردن، بچه گربه‌ها مهارت‌های لازم برای تعامل اجتماعی و شکار را یاد می‌گیرند. بعضی از گربه‌ها در سنین بزرگ‌سالی نیز بازیگوش هستند. نژادهای دون (Devon)، کورنیش ( Cornish)، رکسیس (Rexes)، آبسینیان (Abyssinians) و سیامی ( Siamese) بسیار پر انرژی و فعال هستند. اگر گربه‌های خود را قبل از اینکه به سن بلوغ برسند عقیم کنید، حس بازیگوشی خود را تا بزرگ‌سالی حفظ خواهند کرد.

مطیع: اگر توان بازی کردن با گربه را ندارید و گربه‌های بازی گوش باروحیه شما سازگار نیست شما می‌توانید گربه‌های مطیع و کمتر بازیگوش را انتخاب کنید. برخی نژادها مثل راگدال (Ragdoll)، پرشین (Persian)، مو کوتاه بریتانیایی (British short hair) بیشتر به دراز کشیدن و لم دادن تمایل دارند. بخصوص نژاد راگدال معروف به استراحت کردن و لم دادن در آغوش افراد می‌باشد. اگر می‌خواهید که گربه خود را در خانه نگهدارید این نژادها بهترین گزینه هستند.

مشاوره خرید و نگهداری گربه و نژادهای مناسب گربه برای نگهداری در آپارتمان

تمامی نژادهای گربه به منظور نگهداری در منزل مناسب نمی باشد . و شما باید در انتخاب خود کمال دقت را نماید بنابراین مشاوره خرید و نگهداری گربه الزامی می باشد . بعنوان مثال نژادهای مو بلند به رقم زیبایی و قانع بودنشان زمان قابل توجهی را صرف آراستن خود میکنند . و نیاز به رسیدگی طولانی دارند . اگر این عمل به طور مرتب و حد اقل چندین بار در روز تکرار نشود پوشش بدن آنها ژولیده می شود که سبب ناراحتی و اذیت گربه شده و همچنین هزینه دامپزشکی زیادی برای صاحب آن فراهم می کند.

بد نیست خریداران گربه، قبل از هرگونه اقدامی در این زمینه بهتر است مشاوره خرید و نگهداری گربه را بگذرانند .

1- روی موی گربه دست بکشید تا از صاف و غیر نمدی بودن آن مطمئن شوید. بهتر است موی گربه از هرنوع آلودگی از جمله کک و سایر موجودات مورد بررسی قرار گیرد.
2- سلامتی گوش گربه‌ها بویژه بچه گربه بسیار مهم است و باید تمیز و خشک باشد.
3- چشمهای گربه براق و تمیز بوده و بینی هم باید مرطوب باشد.
4- دهان گربه سالم به رنگ صورتی و دندانهایش سفید است.
5- ناحیه مقعد گربه را از نظر علائم اسهال مورد بررسی قرار دهید برای بهتر دیده شدن این ناحیه از حیوان باید دم گربه را بلند کنید.
6- با دست خود ناحیه زیر شکم گربه را لمس کنید توجه نمایید که نباید این قسمت از بدن حیوان گرد و سفت باشد.

مشاوره خرید و نگهداری گربه و نژاد گربه خانگی

آیا می‌دانید محبوب ترین نژادهای گربه از سالی به سال دیگر متفاوت است؟ در این مطلب به معرفی پر طرفدارترین گربه‌ها در سال اخیر بر اساس آمار سایتهای فروش گربه خواهیم پرداخت:

1- گربه‌های اگزوتیک :

برخی از علاقمندان به گربه خانگی تمایلی به تمیز کردن و شانه زدن روزانه موهای گربه خود ندارند. گربه‌های اگزوتیک، موهای نرم و کوتاهی دارند و بسیار مهربان و آرام هستند.

2- گربه‌های پرشین :

گربه پرشین بخاطر طرح، رنگ مو، ظاهر با شکوه و زیبای خود نسبت به انواع دیگر نژاد گربه، دوست داشتنی تر هستند و برتریت دارند. گربه‌های پرشین نیاز به نگهداری و نظافت منظم و روزانه دارد تا زیبایی موهایش را حفظ کند. طبق آخرین آمار خرید و فروش گربه‌های پرشین، نسبت به دیگر نژادها در رتبه بالاتری قرار گرفته اند. گربه‌های پرشین نیاز به یک محیط امن و آرام دارند.

3- گربه نژاد مین کوون :

اگر در خانه کودک، سگ یا فرد مسنی با شما زندگی می‌کند، مین کوون یک حیوان خانگی ایده آل هستند که به عنوان دومین نژاد محبوب گربه در آمریکا شناخته شده اند.