عقيم کردن خرگوش
عقيم کردن خرگوش
نوامبر 18, 2020
حراج واکسن سه گانه گربه
حراج واکسن سه گانه گربه
نوامبر 18, 2020
نمایش همه
آرایش و اصلاح موی سگ

آرایش و اصلاح موی سگ

آرایش و اصلاح موی سگ

نوع و نژاد حیوان بر قیمت آرایش و اصلاح موی سگ موثر است

در مورد سگ ‌ها نژاد نه فقط از نظر حجم مو که به‌دلیل تفاوتی که در جثه‌ های آن‌ ها باعث می ‌شود هم در تعیین هزینه آرایش و اصلاح موی سگ تاثیرگذار است. شکی نیست که هرچه اندازه سگ بزرگتر باشد، زمانی که برای آرایش و اصلاح موی سگ و کوتاهی موی او صرف می‌ شود بیشتر خواهد بود و این یعنی بالاتر رفتن هزینه آرایشگاه سگ. بنا بر یک قانون عرفی سگ تا وزن 8کیلوگرم کوچک، تا ۱۵کیلوگرم متوسط و بیشتر از ۱۵ کیلوگرم بزرگ شناخته می ‌شود و مثلا قیمت آرایش و اصلاح سگ یوکی با یک سگ کوچک تزیینی متفاوت خواهد بود. درمورد گربه‌ ها اما از آنجایی که گربه ‌های بالغ از نظر جثه چندان تفاوت معناداری با همدیگر ندارند در تخمین قیمت کوتاه کردن موی گربه و اصلاح موی آن ‌ها وزن‌شان چندان فاکتور مهمی نخواهد بود و بیشتر همان حجم و نوع موها ملاک برآورد قیمت است.

نوع اصلاح موی حیوان خانگی بر هزینه آرایش و اصلاح موی سگ خانگی تاثیر دارد

آرایش و اصلاح موی سگ و اصلاح موی گربه به دو صورت انجام می‌شود: هم با ماشین اصلاح موی سگ و ماشین اصلاح موی گربه، و هم با قیچی اصلاح موی سگ و گربه. قیمت اصلاح موی سگ با ماشین اصلاح موی سگ و قیمت اصلاح موی گربه با ماشین اصلاح موی گربه کمتر از کوتاه کردن موی سگ و کوتاه کردن موی گربه با قیچی است.

اگر می‌خواهید آرایش سگ صرفا با مرتب کردن و نوک گیری موی سگ باشد هزینه‌ی کمتری را بابت قیمت آرایش و اصلاح موی سگ خواهید پرداخت. اما ممکن است با توجه به نژاد سگ‌تان بخواهید آرایش سگ عروسکی داشته باشید (که اغلب مخصوص نژاد سگ پودل و نژاد سگ پامرانیان است) که در این حالت هزینه‌ی خیلی بیشتری را بابت هزینه آرایش و اصلاح موی سگ باید بپردازید. بنابراین ابتدا تصمیم بگیرید اصلاح مدل دار و اصلاح پاپی کات می‌خواهید یا آرایش سگ عروسکی.

آیا خودم می‌توانم کار آرایش و اصلاح موی سگ رو انجام بدم؟

اگه تازه یه توله سگ بامزه به خونه آوردید یا از پناهگاه یه سگ رو به سرپرستی قبول کردید لازمه که در مورد نظافتش بیشتر بدونید.مراقبت از موها، آرایش و اصلاح موی سگ از جمله مواردی نظافتی هستن که برای سلامتی سگتون باید بهش توجه زیادی بکنید.خیلی از صاحبان سگ ترجیح می‌دن برای این کارها به کلینیک یا آرایشگاه مخصوص سگ‌ها مراجعه کنن؛ این کار مزایا و معایب خاص خودش رو داره.مزیت اصلی‌ آرایشگاه اینه که کار آرایش و اصلاح موی سگ توسط آدمای حرفه‌ای و باتجربه و به روش درست و اصولی انجام می‌شه و معمولا شستشو و آرایش و اصلاح موی سگ در یک جلسه با هم انجام می‌شود .

آرایش و اصلاح موی سگ در فصل تابستان یا تراشیدن آن؟

هر ساله با فرارسیدن فصل تابستان و طولانی‌تر شدن روز، دمای هوا نیز به سمت گرم‌تر شدن پیش‌روی می‌کند. ما انسان‌ها نیز با وجود قوه تشخیص برای کم کردن لباس و نداشتن موی چندان در سطح پوست، از گرما و فشارهای ناشی از آن کلافه می‌شویم.این در حالی است که سگ‌ها، سرتاسر پوشیده از مو هستند. این موضوع در صورتی که مدنظر قرار نگیرد، می‌تواند برای حیوان بسیار آزاردهنده باشد.

اما از طرفی بر سر این موضوع اختلاف نظرهایی نیز وجود ندارد. اینکه آیا لازم است موی سگ را در فصل تابستان از ته تراشید؟ خیر! تراشیدن موی سگ از ته می‌تواند آسیب‌های دیگری را به او برساند؛ چرا که سیستم خنک‌کنندگی بدن سگ‌ها با انسان‌ها تفاوت‌های عمده‌ای دارد.ما انسان‌ها قادر هستیم که از سیستم غدد عرق در بدن خود بهره‌مند شویم. بدین ترتیب که با تعریق بدن، دمای آن را کاهش می‌دهیم. به گونه‌ای می‌توان گفت که غدد تعریق ما همچون رادیاتور اتومبیل عمل می‌کند. اما این موضوع در سگ‌ها به گونه‌ای دیگر عمل می‌کند.

نکات مهم در آرایش و اصلاح موی سگ

– قبل از شروع اصلاح حتما موهای سگ خود را با شامپو مخصوص بشویید و پس از خشک کردن آشغال های موی او را جدا نمایید.
– موهای اطراف چشم سگ را به طور کامل کوتاه کنید و یا آن را با کش بالا ببندید تا جلوی دید حیوان گرفته نشود.
– اگر سگ شما در هنگام آرایش و اصلاح موی سگ پر تحرک است و زیاد تکان می خورد بهتر است از قیچی های کند با سرگرد استفاده کنید.
– در پایان آرایش و اصلاح موی سگ و قبل از آراستن موی سگ آن را بخوبی شانه کنید.
– سعی کنید در اوایل کار که ناشی و آماتور هستید به آرامی این کار را انجام دهید تا حیوان اذیت نشود. پس از مهارت در این عمل متوجه خواهید شد که حیوان نیز از این عمل لذت خواهد برد.