درمان سرماخوردگی سگ
درمان سرماخوردگی سگ
دسامبر 23, 2021
کیت تشخیص پاروا ویروس سگ در کلینیک دامپزشکی
کیت تشخیص پاروا ویروس سگ
دسامبر 24, 2021
نمایش همه
انگل زدایی داخلی حیوانات

انگل زدایی داخلی حیوانات

انگل زدایی داخلی حیوانات

انگل زدایی داخلی حیوانات، یکی از مشکلاتی که حیوانات خصوصا حیوانات خانگی مثل سگ و گربه از آن رنج می برند انگل ها هستند که اگر انگل زدایی نشوند ممکن است حیوانات دچار بیماری های خطرناکی شوند. انگل ها در حیوانات به دو دسته انگل خارجی و داخلی تقسیم می شوند. انگل های خارجی مثل کک ، شپش ها و کنه ها هستند و برای انگل زدایی خارجی میتوان از سم های حشره کش یا از شامپوهای مختص حشره کشی استفاده کرد و همینطور با شستشوی مرتب هم می توان انگل زدایی خارجی انجام داد.

انگل های داخلی حیوانات، کرم های حلقوی مثل کرم گرد، استوانه ای،لوله ای یا کرم های پهن دانه برنجی ، نواری و یا کرم های قلابدار هستند. برای انگل زدایی داخلی حیوانات باید از داروهای ضدانگل داخلی به صورت مدون و مرتب استفاده کرد. متاسفانه ممکن است برای انگل زدایی داخلی حیوانات اطرافیان یا کسانی که خودشان سگ دارند و انگل زدایی داخلی روی حیوانات آنها انجام شده ، داروهایی را برای انگل زدایی داخلی به شما پیشنهاد بدهند اما این کار بسیار خطرناک است چون این داروهای انگل زدایی داخلی باید توسط دامپزشک متخصص و با دوز مناسب تجویز شود بنابراین نباید خودسر از داروهای انگل زدایی داخلی استفاده کنید این کار بسیار خطرناک است و به احتمال خیلی زیادی به حیوان شما بسیار آسیب می زند.

انگل زدایی داخلی حیوانات باید به موقع انجام شود چون ممکن است انگل های داخلی به انسان نیز منتقل شود و بیماری های خطرناکی در انسان ایجاد کند. اگر علائمی مثل سرفه ، اسهال ، بزرگ شدن شکم حیوان ، کم شدن اشتها ، کاهش وزن ، استفراغ ، خارش پوست یا حساسیت پوستی و مالش قسمت پایین خود روی زمین مشاهده کردید یا در مدفوع حیوان انگل داخلی دیدید باید سریع به دامپزشک متخصص مراجعه کنید تا بعد از اینکه دامپزشک حیوان را معاینه کرد داروهای لازم را برای انگل زدایی داخلی تجویز کند.

دقت داشته باشید که کرم های گرد آسکاریس در توله ها بیشتر شایع هستند و ممکن است علائم بارزی هم نداشته باشند اما هزاران تخم آلوده کننده به وسیله آنها در محیط اطراف پخش شود که برای سایر حیوان ها و اطفال خطرناک است بنابراین دوره های مرتب انگل زدایی داخلی حیوانات و استفاده از داروهای ضدانگلی داخلی برای توله سگ ها در ماه های اولیه خیلی مهم و ضروری است و باید زیر نظر دامپزشک متخصص مصرف شود، چون از مبتلا به بیماری های خطرناک جلوگیری می کند و همین طور احتمال انتقال این انگل های داخلی به انسان کم می شود.