درمان کرم های نواری گربه
درمان کرم های نواری گربه
آوریل 20, 2022
تزریق آمپول ضدکنه سگ توسط دکتر امین
تزریق آمپول ضدکنه سگ توسط دکتر امین
می 4, 2022
نمایش همه
درمان کک در گربه1

درمان کک در گربه1

درمان کک در گربه

یکی از بیماری هایی که سلامت گربه ها را به خطر می اندازد مبتلا شدن به کک می باشد. درمان کک در گربه گاهی ممکن است که دردسر ساز شود. زیرا بسیاری از راهکارهایی که مربوط به درمان کک می باشد برای سگ ها بوده و این روش ها ممکن است که در گربه ها نتیجهه نداده و یا حتی سلامتی حیوان شما را به خطر بیندازد. در نتیجه این مساله اهمیت زیادی دارد که شما روش صحیحی را برای درمان کک در گربه خود انتخاب نمایید.روش های مختلفی برای درمان کک در گربه وجود دارد که عبارتند از قلاده، استفاده از درمان های موضعی،تهیه قرص های جویدنی. برای اینکه بهترین روش درمان کک در گربه خود را انتخاب کنید بهتر است که از یک متخصص دامپزشک کمک بگیرد.

استفاده از قلاده برای درمان کک در گربه

یکی از روش های قدیمی برای درمان کک در گربه استفاده می شود، قلاده کک می باشد اما در طول این سال ها ثابت شده که این روش چندان هم در درمان این بیماری تاثیر گذار نیست. قلاده های سرستو دارای مواد فعال ایمیداکلوپرید و فلومترین می باشد که با آزاد شدن این مواد کک های بدن گربه از بین می رود. این قلاده ها علاوه بر درمان کک در گربه می تواند از بروز این بیماری هم پیشگیری کند. اثر مواد فعال این قلاده ها تا 9 ماه باقی می ماند. البته در صورتی که این قلاده در معرض آب قرار بگیرد از مدت زمان قابل استفاده آ کاسته می شود. این قلاده ها را برای درمان کک در گربه های بالاتر از 10 هفته و با هر وزنی می توان به کار برد. نکته مهم در رابطه با این قلاده ها این است که در صورتی که فرزند کوچکی دارید بهتر است از روش های ریگری برای درمان کک در گربه استفاده تماییدو زیرا این قلاده ها حاوی مواد شیمیایی است.

روش های درمانی موضعی کک در گربه ها

پمادهای مختلف و با برند های گوناگون وجود دارد که می توانند از یک تا سه ماه به عنوان درمان کک در گربه به کار برده شود. این پماد های موضعی را در قسمت های پشت گردن گربه و در پایین جمجمه سگ باید مالیده شود. زیرا گربه نمی تواند این قسمت های بدن خود را لیس بزند و از بروز بیماری گربه جلوگیری می کند. استفاده از پماد به صورت موضعی می تواند در درمان کک در گربه موثر باشد اما اگر این پماد توسط حیوان بلعیده شود می تواند باعث بروز بیماری در گربه شود.