واکسن سگ
واکسن سگ
نوامبر 30, 2022
صدور شناسنامه و گواهی سلامت حیوان خانگی
صدور شناسنامه و گواهی سلامت حیوان خانگی
دسامبر 2, 2022
نمایش همه
ویزیت حیوانات در محل

ویزیت حیوانات در محل

ویزیت حیوانات در محل

ویزیت حیوانات در محل، خدماتی است که توسط دامپزشکان این مرکز برای راحتی هر چه بیشتر صاحبان حیوانات خانگی انجام می گیرد. امروزه داشتن حیوانات خانگی به دلیل تغییر سبک زندگی، کم شدن جمعیت خانواده ها، رفع احساس تنهایی و ارتقا فرهنگ انس با حیوانات، رواج بیشتری پیدا کرده. شخصی که تصمیم به نگهداری از حیوانات خانگی در محل زندگی اش می گیرد، به حیوانات خانگی به چشم عضوی از خانواده و دوستی در کنارش نگاه می کند. همانند خدمات پزشکی سیار و ویزیت در محل برای انسان ها که به دلایل زیادی امروزه گسترش پیدا کرده است. خدمات ویزیت حیوانات در محل نیز رواج پیدا کرده است.

خدمات ویزیت حیوانات خانگی در محل پدیده ای نو و تازه نیست و در زمان گذشته نیز انسان ها برای استفاده از خدمات دامپزشک برای دام و طیور خود به صورت سیار و حضور و ویزیت در محل استفاده می کردند ولی به شکل امروزی و بالا رفتن جنبه های تخصصی و پیشرفت خدمات ویزیت حیوانات در محل، شاهد فرهنگ سازی برای توجه بیشتر و مراقبت بهینه از آن ها و افزایش مسئولیت پذیری در قبال آن ها نه به عنوان ابزاری تزئینی که به عنوان دوست و یار انسان ها هستیم.

ویزیت پت در محل مزایای بسیاری دارد که به آن ها اشاره خواهیم کرد. در موارد بسیاری، افراد به دلیل مشغله فراوان و زمان بندی کاری انباشته ای که دارند، توانایی حضور در مرکز درمانی یا کلینیک دامپزشکی را ندارند و جهت حضور دامپزشک در زمانی مشخص بدون تحمل ترافیک و طی مسافت خانه تا مرکز درمان دامپزشکی، بدون معطلی و بدون انتظار کشیدن در مطب و نشستن در صف انتظار، با دامپزشک جهت ویزیت حیوانات خانگی در محل هماهنگ می کنند.

برخی افراد نیز به دلیل کهولت سن یا مشکلات جسمی یا در دسترس نبودن وسیله حمل و نقل مناسب برای انتقال حیوانات خانگی، توانایی مراجعه به مرکز درمانی دامپزشکی را ندارند و از خدمات ویزیت پت خود در محل توسط متخصصین مجرب و مورد تأیید مرکز درمانی بهره می برند.

در مواردی نیز حیوانات خانگی به دلایلی، امکان جابجا شدن نداشته و انتقال آن ها از محل سکونتشان تا مرکز درمانی یا کلینیک مشکل می باشد. بعضی از حیوانات خانگی نیز بر اثر انتقال از محیط آشنا به کلینیک یا مطب دامپزشکی و ویزیت توسط شخص غریبه در محل ناآشنا دچار اضطراب و بی قراری می شوند که بیماری آن را تشدید می کند. برای همین استفاده از خدمات دامپزشکی و ویزیت در محل این روند را تسهیل می کند.

خدماتی که در زمان ویزیت در محل صورت می پذیرد شامل این موارد می شود: واکسیناسیون حیوانات خانگی، معاینه، بررسی مشکلات حرکتی و ارتوپدی و انجام خدمات درمانی حرکتی بر روی حیوانات خانگی، نصب میکروچیپ برای حفاظت هر چه بیشتر از آن ها، انجام هر گونه تزریقات و سرم برای حیوان، انگل زدایی بر روی حیوانات خانگی، چکاپ دوره ای حیوانات، ترمیم مشکلات و آسیب های دندانی حیوان، انجام مراحل عقیم سازی حیوان، گرفتن نمونه خون و یا موارد دیگر جهت ارسال به آزمایشگاه، تعویض بانداژ رخم ها و پاکسازی و رسیدگی به آن ها، مشاوره جهت بهبود شرایط محل زندگی و تغذیه حیوان و …

برای استفاده درست و بهتر از خدمات ویزیت در محل، مشکل یا دلیل مراجعه دامپزشک را به صورت روشن و واضح برای دامپزشک توضیح دهید. تا در صورت درخواست امکاناتی مانند واکسیناسیون، از به همراه داشتن ابزار و مواد اولیه واکسیناسیون بهره ببرید.

ارائه خدمات دامپزشکی و ویزیت حیوانات در محل، نیازمند مهارت و هنر ویژه ای می باشد که تمام دامپزشکان و متخصصین ما از آن بهره می برند. زمانی که حیوان خانگی در مرکز درمانی یا کلینیک یا مطب دامپزشکی، توسط دامپزشک و درمانگر ویزیت می شود، از تغییر محل آگاه شده و مواجهه با قوانین و شرایط جدید را به صورت غیر ارادی می پذیرد. ولی زمانی که حیوان در محل زندگی خود و قلمرو امن خود قرار دارد، پذیرش دامپزشک و سپردن خویش به دست دامپزشک مهارتی بالا در برقراری ارتباط توسط دامپزشک می طلبد.

خدمات سیار دامپزشکی و ویزیت حیوانات در محل برای انجام چکاپ دوره ای و بررسی رژیم غذایی و عادات حیوان بسیار مطلوب می باشد. همچنین دامپزشک با مراجعه به محل زندگی حیوانات خانگی به بررسی میزان بهداشت و نظافت، وضعیت خوراک و رژیم غذایی و شرایط درست و مطلوب نگهداری از حیوان می پردازد و در صورت وجود مشکلی در این زمینه در جهت اصلاح آن مواردی را با دارنده حیوانات خانگی مطرح می کند.

همچنین باید بدانید که در مورد برخی حیوانات و بعضی موارد، ویزیت حیوانات خانگی در محل با روند بهبودی و درمانی سریع تر و بهتر حیوان همراه است. ما در این مرکز درمانی، کلیه خدمات ویزیت حیوانات در محل را با بهره گیری از دامپزشکان و متخصصان مجرب، مسئولیت پذیر و دلسوز ارائه می دهیم. جهت هماهنگی و تعیین وقت معاینه با همکاران ما در پذیرش تماس حاصل بفرمایید.