خرید سگ هاسکی
خرید سگ هاسکی
نوامبر 27, 2020
ویزیت حیوانات در محل پاسداران
ویزیت حیوانات در محل پاسداران
دسامبر 7, 2020
نمایش همه
خرید گربه خانگی

خرید گربه خانگی

خرید گربه خانگی

قبل از خرید گربه خانگی باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید

1- قبل از خرید گربه خانگی روی موی گربه دست بکشید تا از صاف و غیر نمدی بودن آن مطمئن شوید. بهتر است موی گربه از هرنوع آلودگی از جمله کک و سایر موجودات مورد بررسی قرار گیرد.
2- برای خرید گربه خانگی سلامتی گوش گربه‌ها بویژه بچه گربه بسیار مهم است و باید تمیز و خشک باشد.
3- چشمهای گربه براق و تمیز بوده و بینی هم باید مرطوب باشد.
4- دهان گربه سالم به رنگ صورتی و دندانهایش سفید است.
5- ناحیه مقعد گربه را از نظر علائم اسهال مورد بررسی قرار دهید برای بهتر دیده شدن این ناحیه از حیوان باید دم گربه را بلند کنید.
6- برای خرید گربه خانگی با دست خود ناحیه زیر شکم گربه را لمس کنید توجه نمایید که نباید این قسمت از بدن حیوان گرد و سفت باشد.

غذای گربه و خرید گربه خانگی

برای تغذیه و خرید گربه خانگی قبل از هر چیزی بهتر است با یک دامپزشک مشورت کنید و با توجه به نژاد گربه خود، سن، وزن و نیاز تغذیه‌ای متناسب با او غذای مناسب تهیه کنید تا خرید گربه خانگی شما به بیماری‌های مختلف دچار نشود.غذاهای آماده ی موجود در بازار علاوه بر به‌صرفه و ارزان بودن، مناسب و مطلوب گربه شما هم خواهد بود. غذاهای آماده ی گربه مانند رافین، رویال کنین، غذای گربه فریسکیز و … دارای ویتامین‌های لازم و املاح ضروری است که باید به بدن گربه برسد.علاوه بر این عمل دفع و گوارش حیوان هم بهبود می‌بخشد و مورد تائید دامپزشکان نیز هستند. پس در صورت خرید گربه خانگی از غذاهای مناسب استفاده کنید.اگر به خرید گربه خانگی ارزان و یا خرید غذای گربه ارزان علاقه دارید، توجه کنید که تغذیه گربه باید متنوع باشد زیرا در صورت یکنواخت بودن، مشکلات فراوانی چون کمبود ویتامین، مشکلات گوارش، افزایش اوره و مشکلات دفع برای حیوان را به همراه خواهد داشت.

برای خرید گربه خانگی ، بچه گربه انتخاب کنید یا گربه بالغ؟

بچه گربه‌ها برخلاف گربه‌های بالغ به راحتی به محیط جدید و خانه عادت می‌کنند؛ بخصوص اگر در خانه حیوان خانگی دیگری هم داشته باشد. با این حال گربه‌های بالغ نیازهای کمتری دارد و به آموزش خاصی نیاز ندارد. به یاد داشته باشید که بهتر است که حیوانات بالغ خود را عقیم کنید تا از همان ابتدا هزینه‌ها را کاهش دهید.

یک گربه و یا دو گربه؟

مشخصاً داشتن دو گربه پر هزینه‌تر از یک گربه است ولی وجود دو گربه کنار یکدیگر باعث می‌شود که وقتی شما در منزل نیستید، با همدیگر بازی کنند و تنها نمانند. گربه‌ها اگر به مدت طولانی تنها بمانند خسته و افسرده می‌شوند. بچه گربه‌ها وقتی با هم باشند، تا آخر عمر خود دوستان خوبی برای هم خواهند بود. آنها از کنار هم بودن و با هم بازی کردن لذت می‌برند و آن‌قدر با هم سر و کله می‌زنند تا خوابشان ببرد.

بر اساس گزارش سازندگان محصولات حیوانات خانگی در سال های ۲۰۰۹-۲۰۱۰ در حدود ۹۳.۶ میلیون گربه در خانواده های ایالات متحده آمریکا زندگی میکنند، و این در حالی است که تنها در حدود ۷۷.۵ میلیون سگ در خانه ها زندگی میکنند. دلیل عمده محبوبیت گربه نسبت به سگ این است که گربه سازگاری آسان تری به زندگی داخل آپارتمان نشان میدهد و می تواند خود را با زندگی پر مشغله انسان به راحتی وفق دهد. با این حال بعضی از نژاد گربه ها بهتر از بعضی نژاد های دیگر برای زندگی آرام در آپارتمان هستند.

شخصیت گربه خانگی

هنگام انتخاب گربه برای زندگی با شما، به صفات و خلق و خوی های زیر توجه کنید:
. سازگار و آسان گیر باشد.
.به فعالیت خیلی زیاد برای شادی احتیاج نداشته باشد.
.کم صدا و کم صحبت باشد.
.بتواند تنهایی تا ۸ساعت یا بیشتر را در خانه تحمل کند (مخصوصا اگر شما شاغل هستید یا مجبورید ساعاتی از روز را در خارج از منزل سپری کنید).
.اجتماعی باشد و رفتاری دوستانه داشته باشد.
.احتیاج به قلمروی بزرگی نداشته باشد.