واکسیناسیون خرگوش
واکسیناسیون خرگوش
سپتامبر 21, 2020
واکسیناسیون پرندگان زینتی
واکسیناسیون پرندگان زینتی
اکتبر 14, 2020
نمایش همه
درمان التهاب و عفونت گوش سگ

درمان التهاب و عفونت گوش سگ

درمان التهاب و عفونت گوش سگ

دامپزشکان با معاینه مجرای گوش و صماخ گوش سگ ها وجود عفونت گوش را تشخیص می دهند و به درمان التهاب و عفونت گوش سگ اقدامات لازم را انجام می دهند . در صورتی که سگ درد زیادی را تحمل می کند می توان از مسکن در هنگام معاینه استفاده کرد. همچنین برای شناسایی باکتری و درمان التهاب و عفونت گوش سگ ، مخمر یا انگل های گوش می توان از مایع خارج شده از گوش سگ نمونه برداری کرد. در صورت احتمال وجود عفونت باکتریایی دامپزشک نمونه مایع گوش سگ را به آزمایشگاه می فرستد تا باکتری مربوطه شناسایی شود.

پیشگیری و درمان التهاب و عفونت گوش سگ

به طور منظم گوش های سگ را چک کنید و در صورت مشاهده مایعات غیرعادی، بو یا قرمزی برای درمان التهاب و عفونت گوش سگ به دامپزشک مراجعه کنید.اگر گوش خارجی سگ کثیف بود می توانید با استفاده از پنبه آغشته شده به محلول تجویز شده توسط دامپزشک نسبت به نظافت گوش اقدام کنید.

پس از شنا و حمام کردن سگ حتما گوش سگ را کاملا خشک کنید.اگر رشد مو در مجرای خارجی گوش سگ زیاد است باید موهای زائد را بردارید. برای این کار می توانید از آرایشگر یا دامپزشک حیوان کمک بگیرید.

درمان التهاب و عفونت گوش سگ

برای درمان التهاب و عفونت گوش سگ می توان ابتدا از خدمات تخصصی نظافت گوش استفاده کرد و سپس مصرف داروهای موضعی یا خوراکی تجویز شده را در منزل ادامه داد.