واکسیناسیون در آبزی پروری
واکسیناسیون در آبزی پروری
مارس 29, 2023
قیمت واکسن حیوانات
قیمت واکسن حیوانات
آوریل 24, 2023
نمایش همه
درمان گربه

درمان گربه

درمان گربه

گربه ها یکی از حیواناتی هستند که ترجیح می دهند به عنوان حیوان خانگی در خانه نگهداری شوند. برخلاف آنچه به نظر می رسد، نظافت گربه نیز نیازمند تعهد است. داشتن یک حیوان خانگی در خانه می تواند یک تجربه جدید هیجان انگیز باشد. حیوانات خانگی می توانند فضای جدیدی را به خانه بیاورند. انواع مختلفی از حیوانات خانگی مورد علاقه مانند گربه، سگ، خرگوش، ماهی و چندین نوع حیوان دیگر برای نگهداری وجود دارد. برای ما مهم است که بدانیم چگونه از گربه ها به درستی مراقبت کنیم و آنها را از بیماری هایی که می تواند زندگی آنها را به خطر بیندازد دور نگه داریم.

علل بیماری و درمان گربه خانگی

گربه ها حیوانات مطیع هستند، گاهی اوقات آنها حتی می دانند که ما چه احساسی داریم. اما گربه ها نیز می توانند درد را احساس کنند. لازم است بدانیم چگونه یک گربه بیمار را در خانه درمان کنیم. گربه ها می توانند به دلایل مختلفی بیمار شوند. ممکن است به دلیل غذای اشتباه یا مسمومیت باشد، حتی به دلیل یک ویروس. درست مانند انسان، گربه نیز می تواند سرماخوردگی ناشی از ویروس ها را تجربه کند.

معمولاً آنفولانزا در گربه ها در دوره انتقال ظاهر می شود. موارد مختلفی وجود دارد که باعث می شود گربه ها ضعیف شوند. در میان آنها باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها، کرم ها و زخم های خارجی وجود دارد، بنابراین تمیز نگه داشتن گربه ها خوب و لازم است. با این حال، اگر گربه در حال حاضر بیمار است، باید بلافاصله درمان شود تا بیماری بدتر نشود.

اگر گربه مدت طولانی‌تری درد را تجربه کند، بدن ضعیف‌تر می‌شود و انجام فعالیت‌های مختلف دشوارتر می‌شود. برای کسانی از شما که در حال حاضر یک گربه بیمار دارید، خواه آنفولانزا، سرفه، تب، استفراغ، اسهال و غیره باشد، نیازی به وحشت نیست. در زیر مراحلی وجود دارد که صاحبان گربه می توانند برای سالم تر کردن گربه ها انجام دهند.

درمان گربه ی بیمار

1. مراقب مایعات باشید

برای درمان بیماری گربه را به نوشیدن تشویق کنید، زیرا آب می تواند به شل شدن ترشحات کاتارال یا غشای مخاطی کمک کند. نیز می تواند موجب درمان گربه شود. می توانید سعی کنید گربه خود را در حمام نگه دارید.

2. چشم و بینی گربه را تمیز نگه دارید

برای درمان باید چشم و بینی گربه را با استفاده از یک سواب پنبه به آرامی تمیز کنید. با یک سواب پنبه ای آغشته به آب نمک هرگونه آلودگی را پاک و درمان کنید.

3. داروی آنفولانزای گربه را به طور خاص بدهید

اولین کاری که برای درمان گربه سرماخورده باید انجام دهید، دادن داروی سرماخوردگی به عنوان آنتی بیوتیک است. انواع مختلفی از داروهای سرماخوردگی وجود دارد که می توانید برای درمان گربه آنها را از فروشگاه های پت شاپ و فروشگاه های آنلاین تهیه کنید.

4. به گربه ها آرامش بدهید

هنگام سرماخوردگی، گربه خود را گرم، خشک و راحت نگه دارید. اگر گربه های دیگری دارید که آلوده نیستند، یک اتاق ایزوله ایجاد کنید تا گربه شما درمان شود و گربه های دیگر را آلوده نکند.

5. برای درمان مولتی ویتامین بدهید

مولتی ویتامین ها می توانند سیستم ایمنی گربه را افزایش دهند و تغذیه لازم را برای آن فراهم کنند. دادن ویتامین باید با نیازهای گربه تنظیم شود، دادن مولتی ویتامین مناسب به او می تواند راه حلی برای مقابله با گربه ای باشد که نمی خواهد غذا بخورد و ضعیف است.

6. ماهیگیری با غذای خشک یا غذای خام

گربه ها تمایلی به خوردن ندارند زیرا از غذاهایی که به خوردن عادت کرده اند خسته شده اند. اگر دلیل این امر است، پس درمان مناسب این است که غذاهای مختلف را از رژیم غذایی معمول آنها امتحان کنید. انتظار می رود که این اشتهای او را احیا کند.

7. برای درمان داروی کرم بدهید

یکی از علل عدم تمایل به غذا و ضعف، کرم روده است. کرم هایی که در بدن گربه هستند، مواد مغذی مورد نیاز گربه را می گیرند. اگر گربه ای به خاطر کرم ها انرژی ندارد، پس راه مقابله با گربه ای که نمی خواهد غذا بخورد و ضعیف است، درمان با داروی کرم است.

درمان گربه با فرنی برنج قهوه ای

معمولاً غذایی که به گربه ها داده می شود غذای فرآوری شده یا ماهی مخلوط با برنج سفید است. با این حال، اگر گربه ضعیف و بیمار است، بهتر است برنج سفید را با برنج قهوه ای جایگزین کنید. از این برنج قرمز می توان به عنوان فرنی نیز استفاده کرد تا هضم آن برای گربه ها راحت تر باشد. انواع فرنی برنج قرمز فوری نیز وجود دارد که در مینی مارکت ها و غرفه ها یافت می شود. انتخاب برنج قرمز برای کمک به مقاومت و درمان بدن گربه بسیار خوب است تا قوی تر شود. این باعث می شود ویروس ناقل بیماری در بدن گربه به آرامی بمیرد تا گربه درمان شود.

درمان گربه با آب نارگیل

آب نارگیل به طور کلی توسط انسان برای بازیابی انرژی استفاده می شود، به خصوص زمانی که بدن احساس ضعف می کند. این به نظر می رسد برای گربه هایی که بیمار هستند به طوری که بدن احساس ضعف کند، بسیار موثر و درمان کننده است. اگر گربه شما دچار استفراغ، حالت تهوع و تب شد، سعی کنید با دادن آب نارگیل گربه را درمان کنید. آب نارگیل حاوی یون است بنابراین می تواند بر مشکلات مختلف بدن غلبه کند. دادن آب نارگیل تازه می تواند نیازهای آب و مایعات گربه ها را نیز تامین کند تا گربه ها از بیماری های مختلف جلوگیری کنند.

درمان گربه با شیر

وقتی گربه ضعیف است و نمی‌خواهد غذا بخورد، می‌توانید با دادن شیر مخصوص گربه با آن مقابله کنید. این شیر حاوی مواد مغذی و ویتامین‌های مختلفی است که برای درمان گربه‌ها لازم است. دادن شیر گربه همچنین می‌تواند باعث شود گربه‌ها اشتها داشته باشند تا روند بهبودی و درمان سریع‌تر شود. اگر زمانی که گربه سالم است، به طور مرتب این شیر را برای پیشگیری از بیماری های مختلف بدهید، اشکالی ندارد.

درمان گربه با عسل خالص

عسل به عنوان یک ماده طبیعی شناخته شده است که فوایدی دارد، از جمله برای سلامت گربه. وقتی گربه ها مریض هستند، ترجیحا هر 4 ساعت یکبار به آنها عسل خالص بدهید. می توانید عسل را مستقیماً به گربه بدهید یا اگر احساس سختی کرد، آن را در آب آشامیدنی مخلوط کنید. به مقدار زیادی نیاز ندارید، فقط یک قاشق چایخوری عسل را در 500 میلی لیتر آب آشامیدنی مخلوط کرده و هم بزنید. عسلی را انتخاب کنید که بوی خیلی قوی نداشته باشد زیرا گربه ها معمولا بوی شیرین عسل را دوست ندارند.

نحوه درمان گربه بیمار با زرده تخم مرغ

قدم بعدی که می توان برای درمان گربه ضعیف به دلیل بیماری انجام داد، دادن زرده تخم مرغ است. اگر گربه بیمار است، می توانید این مرحله را قبل از بردن حیوان خانگی برای درمان نزد پزشک انجام دهید. محتوای چربی و پروتئین بالا در زرده تخم مرغ می تواند بر مشکلات مختلف گربه ها غلبه کند. تا بدن گربه بهتر شود و به آرامی از بیماری ای که به آن مبتلا است بهبود یابد. می توانید از یک پیپت برای قرار دادن مستقیم زرده در دهان گربه استفاده کنید. اگر این روش خیلی سخت است، زرده تخم مرغ را با غذای گربه مخلوط کنید تا راحت تر آن را مصرف کنند.

درمان گربه با استراحت

مانند انسان ها، گربه ها نیز زمانی که احساس ضعف می کنند و بدنشان درد می کند، به زمان استراحت بیشتری نیاز دارند. اگر گربه استراحت کافی داشته باشد، فرآیندهای مختلف درمانی سریعتر خواهد بود. به تخت گربه توجه کنید، آن را مرتب تمیز کنید تا گربه راحت استراحت کند. اگر رختخواب کثیف باشد، باکتری ها و کثیفی ها می توانند علت مشکل بهبودی و درمان گربه و بدتر شدن بیماری باشند. یک تخت گرم همچنین می تواند گربه ها را در مدت کوتاهی دوباره سالم کند تا بتوانند دوباره فعال شوند.

اینها راه های مختلفی برای درمان گربه های بیمار هستند که می توانید قبل از بردن نزد دامپزشک در خانه انجام دهید. تمیز نگه داشتن منظم گربه ها و تامین تغذیه، گربه ها را از بیماری های مختلف دور نگه می دارد. نحوه درمان گربه بیمار در خانه را انجام دهید تا بتوانید بررسی کنید که چه چیزی باعث بیمار شدن گربه شده است. با دانستن علائم، تشخیص اینکه کدام روش درمانی مناسب ترین است، آسان خواهد بود.