واکسیناسیون پرندگان زینتی
واکسیناسیون پرندگان زینتی
اکتبر 14, 2020
خرید سگ آپارتمانی
خرید سگ آپارتمانی
اکتبر 14, 2020
نمایش همه
شستشو و آرایش سگ

شستشو و آرایش سگ

شستشو و آرایش سگ

شستشو و آرایش سگ در کلینیک دامپزشکی دکتر امین در شمال تهران

نحوه شستشو و آرایش سگ

برای شستشو و آرایش سگ ابتدا یک تشت که اندازه‌ای متناسب با جثه حیوان داشته باشد را تا نیمه آب کرده و مقداری شامپو داخل آن حل کنید.

سپس حیوان را به‌ آرامی درون تشت گذاشته و با دست کف‌ها را روی سطح بدنش بمالید. توجه داشته باشید که نباید شامپو را روی پشت حیوان بریزید، زیرا ممکن است بقایای آن زیر موها باقی‌مانده و با آب شسته نشود. بعد از کف مالی و شستشوی سگ، او را به‌ آرامی از تشت خارج کرده و با آب کم‌فشار به‌ ملایمت کف‌ها را بشویید. مراقب باشید کف شامپو وارد چشم حیوان نشود. این کار را در وان حمام هم می‌تواند انجام دهید.

خشک‌ کردن سگ بعد از شستشو و آرایش سگ

سگ‌ها بعد از خیس شدن در حمام به دنبال فرصتی هستند تا خود را بتکانند. این کار باعث پاشیدن آب زیادی به اطراف می‌شود و حتی یک سگ کوچک هم می‌توان در هنگام تکان دادن خود، شما و محوطه و اطراف خود را خیس کند.

اگر برای شما امکان دارد بعد از شستشو و آرایش سگ، مدت کوتاهی از حیوان فاصله بگیرید تا این کار را انجام دهد. در غیر این صورت بعد از شستشو و آرایش سگ حیوان را به‌ سرعت ابتدا با حوله کاملاً خشک کرده و بعد سشوار بکشید. بعدازاینکه او را کاملاً خشک کردید، به‌ طور کامل و چند بار برس بزنید تا موها به هم گره نخورد.
برس زدن