درمان بیماری سگ
درمان بیماری سگ
آوریل 19, 2022
درمان بیماری گربه
درمان بیماری گربه
آوریل 20, 2022
نمایش همه
تربیت سگ برای دستشویی

تربیت سگ برای دستشویی

تربیت سگ برای دستشویی

همیشه آموزش و پرورش حیوانات کار سختی بوده است این سختی در مورد سگ نیز صدق می‌کند. که یکی از این سختی‌ها تربیت سگ برای دستشویی می باشد. اما ناگفته نماند که برخی از سگ ها به زودی و به خوبی یاد می گیرند. درست است که آوردن یک توله سگ بامزه به خانه کار مهیج و سرگرم کننده می باشد و هم آن قدر چالش برانگیز است که یکی از همین چالش‌ها تربیت سگ برای دستشویی می باشد. حیوانات نیز مانند انسانها زمانی که وارد خانه و محیط جدیدی می‌شوند آن محیط ممکن است حس کنجکاوی ،ترس و یا حتی حس هیجان انگیزی را به وجود بیاورد و ما در این مرحله باید سگمان را با خانه و افراد خانواده آشنا کنیم. و بعد از به وجود آمدن حس اعتماد در سگ همانقدر می تواند با وظایف خود کنار بیاید و انتظارات شما را برآورده کند.
تربیت سگ برای دستشویی در زمان و مکان مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است همین دلیل باعث رها شدن و بی خانمان شدن سگ ها می شود چون ممکن است در جاهای مختلف خانه یا محیطی که از آن نگهداری می شود دستشویی کنند. نکته دیگری که برای تربیت سگ برای دستشویی حائز اهمیت است این است که قبل از آوردن سگ باید تعیین کنیم که سگمان بیرون دستشویی کند یا در خانه که بعدها دچار مشکل نشویم. شاید برای شما سوال پیش آمده است که چه سنی مناسب برای تربیت سگ برای دستشویی می باشد طبق گفته های دامپزشکان بهترین سن برای آموزش، بین سنین ۱۲ تا ۱۶ هفتگی می باشد زیرا در این سن سگ به مثانه و روده و نگه داشتن دستشویی خود مسلط تر می باشد.
در تربیت سگ برای دستشویی باید به یک سری نکات که به ما نشان می دهد سگ دستشویی دارد مواردی از قبیل: بعد از پیاده روی طولانی ،بعد از چرت زدن ،هنگام آهسته قدم زدن ،غلط زدن دور خود،خرناس کشیدن و…. توجه کنیم. اینها از مواردی هستند که برای تربیت سگ برای دستشویی باید توجه کرد زمانی که این حالت ها را در سگ خود شاهد بودیم باید به آن ها بفهمانیم که در جای مناسبی که از قبل آماده شده است دستشویی کنند.  از نکات دیگری که دانستن آن برای تربیت سگ برای دستشویی می تواند مفید باشد،دانستن رژیم غذایی ،سن ،سایز و سلامت سگ می باشد.