مشاوره خرید و نگهداری گربه
نوامبر 12, 2020
درمان خارش پوستی سگ

نکات برای درمان خارش پوستی سگ

پوست سگ خود را یک بار در روز برای کنترل و از بین بردن خارش و تحریک شدگی شانه بزنید.
حیوان را برای محافظت در برابر کک هفته ای دو الی سه بار استحمام کنید. اگر پوست او خشک است، برای درمان آن از شامپو های مخصوص پوست های خشک استفاده کنید.
حداقل یک بار در هفته ملافه او را با آب داغ بشویید.
بدن سگ ممکن است به برخی از غذاها واکنش نشان دهد. بنابراین رژیم غذایی او را به صورت ناگهانی تغییر ندهید و اگر متوجه خارش او پس از تغذیه اش با یک ماده خاص شدید، دیگر آن خوراکی را به حیوان ندهید.

درمان خارش پوستی سگ با اسیدهای چرب امگا3

اسیدهای چرب التهاب پوست را کم می‌کنند. می‌توانید در دوران درمان خارش پوستی سگ، آن را به صورت موضعی بر نقاط قرمز رنگ پوست بمالید، یا بر روی قسمت‌های ملتهب اسپری کنید. اسیدهای خوراکی نیز برای کاهش خارش موثر خواهد بود. همچنین اگر خارش سگ شما ناشی از خشکی پوست باشد، باز هم استفاده از اسیدهای چرب امگا3، به صورت خوراکی یا با مالیدن بر روی پوست، به کاهش خارش کمک می‌کند.

درمان خارش پوستی سگ به طور قطعی

درمان موفقیت‌آمیز اختلالات پوستی مستلزم شناسایی علت اصلی بیماری است. خوب است بدانید که بسیاری از درمان‌های بیماری های پوستی مستقیماً روی سطح پوست (به‌صورت موضعی) انجام می‌شوند. درمان موضعی ممکن است روش درمان خارش پوستی سگ ارجح برای برخی از بیماری‌ها باشد یا در کنار درمان سیستمیک (داروهایی که از طریق دهان مصرف می‌شوند یا تزریق می‌شوند و در بدن پخش می‌شوند) برای حیوان خانگی شما مفید باشد.

محصولات که مستقیماً روی پوست قرار می‌گیرند شامل پمادهای آنتی‌بیوتیکی ، داروهای کورتیکواستروئید ، شامپوهای دارویی و حشره کش های موضعی هستند. پمادهای محلی ، ژل‌ها و اسپری‌ها بهتر است کم استفاده شوند تا سگ مقادیر بیش‌ازحد از آن‌ها را لیس نزند. همچنین, لازم است که دستورالعمل‌های دامپزشک را برای هر داروی موضعی به‌دقت دنبال کنید.

هنگامی که علت خارش پوست سگ شما خشکی پوست تشخیص داده شد و احتمال وجود تمامی بیماری های دیگر ( عفونت های باکتریایی و قارچی ، انگل ها ، آلرژی ها و یا دیگر بیماری های نهان ) از بین رفت میتواند درمان خارش پوستی سگ را به این صورت شروع کنید :

– انتخاب شامپوی مناسب و طبیعی
– تغییر برنامه شستشوی حیوان