پاکسازی کک سگ و گربه خانگی
انگل زدایی داخلی حیوانات
دسامبر 24, 2021
درمان سرماخوردگی سگ

درمان سرماخوردگی سگ ، همانطور که میدانید سگ ها هم مثل انسان ها سرما میخورند و باید به علائمی مثل عطسه، سرفه ، آبریزش بینی یا چشم ، خس خس سینه ، کاهش اشتها و حتی بی حالی سگ توجه کنیم چون میتواند علائم سرماخوردگی سگ باشد. البته این علائم می تواند هم به دلیل سرماخوردگی باشد و هم میتواند بعنوان علائمی  برای بیماری های برونشیت ، آنفولانزا و یا حتی بیماری دیستمپر که میتواند خطرناک و کشنده باشد، نشان داده شود. بخاطر همین بهتر است که در صورت وجود این علائم سگ را برای درمان سرماخوردگی نزد دامپزشک متخصص ببرید. توجه داشته باشید که حتی اگه سرماخوردگی سگ ساده باشد باید سریع درمان شود در غیر این صورت ممکن است در صورت عدم درمان به موقع سرماخوردگی دچار بیماری های عفونی شود یا ریه سگ عفونت کند.

حتما تا درمان کامل سرماخوردگی سگ او را از دیگر حیوانات خانگی دور نگه دارید چون ویروس سرماخوردگی از یک حیوان به حیوانی دیگر انتقال می یابد اما سرماخوردگی از حیوان به انسان منتقل نمی شود و بالعکس. در زمان سرماخوردگی سگ ممکن است بعضی از افراد خصوصا آنهایی که خودشان سگ دارند به شما پیشنهاد بدهند که برای درمان سرماخوردگی به سگ خود دیفن هیدرامین یا داروی آنتی بیوتیک دهید ولی این بسیار خطرناک است چون دامپزشک بنابر نشانه هایی که در زمان معاینه سگ سرماخورده می بیند دارو را برای درمان تجویز می کند پس هرگز سرخود و بدون هماهنگی با دامپزشک برای درمان سرماخوردگی سگ به او دارو ندهید. حتما در طول درمان سرماخوردگی سگ به او آب کافی بدهید حتی اگه نخورد با سرنگ تمیز یا شیشه شیر به او آب دهید . سعی کنید محیطی که سگ سرماخورده را نگه میدارید مرطوب باشد میتوانید از دستگاه های ایجاد بخار استفاده کنید.

در هوای سرد احتمال سرما خوردن سگ بیشتر میشود بنابراین او را به پیاده روی های طولانی نبرید و اگر به پیاده روی رفتید سعی کنید زمانی که به خانه برگشتید دمای داخل منزل را یک دفعه زیاد نکنید و همچنین زیاد سگ خود را نشویید. در طول درمان سرماخوردگی سگ حتما به او غذاهای مقوی بدهید چون باید بدنش قوی شود تا بتواند در دوران درمان سرماخوردگی با این بیماری مقابله کند و همینطور باید به اندازه کافی استراحت داشته باشد تا روند درمان سریعتر سپری شود. هر بار که به سگ خود در زمان سرماخوردگی غذا می دهید حتما ظروف را شسته و خوب ضدعفونی کنید اما دقت کنید که مواد ضد عفونی روی ظرفها باقی نمانده باشد.