آرایش گربه شمال تهران
آرایش گربه شمال تهران
فوریه 24, 2023
دکتر دامپزشک متخصص حیوانات خانگی
دکتر دامپزشک متخصص حیوانات خانگی
مارس 29, 2023
نمایش همه
اصلاح و آرایش گربه

اصلاح و آرایش گربه

اصلاح و آرایش گربه

اصلاح و آرایش گربه یکی از اموری است که اگر در طولانی مدت مورد بی توجهی قرار گیرد علاوه بر زیبایی و ظاهر گربه، سلامت پوست و وضع جسمی این حیوان را نیز به مخاطره می اندازد. اگر موی گربه اصلاح نشود، در هوای گرم و تابستان برای این حیوان بیماری های پوستی به همراه خواهد داشت؛

بستری مناسب برای رویش و رشد شپش ها خواهد بود و بیماری های پوستی حیوان را از دید صاحبش پنهان می سازد. خدمات اصلاح و آرایش گربه که در مراکز ویژه این امور انجام می گیرد شامل این موارد می شوند:

مراکز اصلاح و آرایش حیوانات خانگی

موی گربه در این مراکز اصلاح و آرایش حیوانات خانگی، برس زده می شود و گره ها باز می گردد. موهای مرده طی این فرایند خارج می گردد که این موها عامل اصلی نمدی شدن و گره خوردن موهای گربه است. برس مو و ابزاری که برای هر حیوان خانگی مورد استفاده قرار می گیرد یا به صورت یک بار مصرف بوده و یا استریل شده است و در مراکز معتبر اصلاح و آرایش گربه ها و دیگر حیوانات خانگی از ابزار اشتراکی استفاده نمی گردد.

کوتاه کردن موهای گربه از دیگر خدماتی است که در هنگام اصلاح و آرایش این حیوانات ارائه می گردد. کوتاه کردن موهای گربه امری تخصصی است که نیاز به فردی دوره دیده و آموزش دیده دارد و اگر به دست افراد ناوارد و نا آگاه انجام گیرد موجب آسیب زدن به این حیوان می گردد. به طور مثال در پشت پاها و نزدیک پنجه های گربه ها، موهایی رشد می کنند که مانند موی سبیل این حیوان حس لامسه دارند و نباید آن ها را اصلاح و آرایش یا کوتاه کرد.

خدمات اصلاح و آرایش گربه

یکی دیگر از خدماتی که در هنگام اصلاح و آرایش گربه در مراکز مخصوص ارائه می گردد، پیدا کردن انگل ها و جانوران موذی مانند کک ها و کنه ها می باشد. آرایشگر با توجه به تجربه و مهارتی که دارد به خوبی ما بین موهای این حیوان را بررسی می نماید تا در صورت مشاهده هر گونه حشره و انگل برای درمان اقدام گردد و در صورت لزوم از شامپوها یا داروهایی که خاصیت ضد انگل دارند استفاده شود.

کوتاه کردن ناخن های گربه نیز از دیگر خدمات اصلاح و آرایش این حیوان می باشد. این امر نیز به مهارت بسیار ویژه ای نیاز دارد زیرا در صورتی که شخص بیشتر از فضای مرده ناخن را جدا کند و ببرد، بافت زنده و پوست حیوان را می برد و موجب درد و آزار این حیوانات خانگی می گردد.