عمل جراحی سگ
عمل جراحی سگ
مارس 29, 2023
واکسیناسیون در آبزی پروری
واکسیناسیون در آبزی پروری
مارس 29, 2023
نمایش همه
مرکز نگهداری و پرورش سگ

مرکز نگهداری و پرورش سگ

مرکز نگهداری و پرورش سگ

اگرچه مراکز نگهداری و پرورش سگ ممکن است یکسان به نظر برسند. اما در واقعیت ویژگی های کاملاً مشخصی وجود دارد که آنها را از یکدیگر متمایز می کند. اول از همه، این یک ساختار نهادی نیست، بلکه مرکزی است که توسط داوطلبانی اداره می شود. که منابع اقتصادی و زمان خود را برای مراقبت از حیوانات بکار می برند.

هنگامی که ما در مورد مرکز نگهداری و پرورش سگ صحبت می کنیم، بنابراین به انجمن های غیر انتفاعی اشاره می کنیم. این تسهیلات با کمک های اهدایی داوطلبان و دیگر دوستداران حیوانات حمایت مالی می شود. تفاوت مهم دیگر مربوط به حیواناتی است که به پناهگاه ها منتقل می شوند. اغلب به حیوانات رها شده ای که سابقه سوء استفاده دارند و بنابراین به محیطی آرام تری نیاز دارند، اولویت می دهند.

هر کس می تواند داوطلبانه از یک سگ در خانه خود برای مدت زمان مشخصی استقبال کند . اگر تصمیم دارید خانه خود را در دسترس سگ قرار دهید، باید با مراجعه به مرکز نگهداری و پرورش سگ تقاضای خود را ارائه دهید. بنابراین دیدیم که مرکز نگهداری سگ ها یک مرکز پذیرایی است که توسط داوطلبانی اداره می شود. که زمان و پول خود را برای مراقبت از حیوانات گم شده یا رها شده سرمایه گذاری می کنند. هدف این تسهیلات تضمین سلامت و ایمنی حیوانات تا روزی است که توسط صاحبان جدید به فرزندی پذیرفته می شوند.

فعالیت مرکز پرورش سگ

این مرکز علاوه بر انجام فعالیت‌های بازیابی و مراقبت از حیوانات، دائماً در تلاش هستند. تا افرادی را پیدا کنند که مایل به پذیرش بچه‌های تازه متولد شده هستند. در این راستا، مرکز نگهداری کمپین های ترویج و آگاهی را با هدف جمع آوری کمک های مالی و درخواست فرزندخواندگان سازماندهی می کنند. به لطف کمک های مالی، آنها می توانند آب، غذا و مراقبت های پزشکی را برای حیواناتی که در خانه خود نگهداری می کنند، فراهم کنند. علاوه بر این، آنها به سگ ها یک محیط راحت و امن ارائه می دهند. جایی که آنها می توانند زندگی کیفی بهتری نسبت به یک لانه سنتی داشته باشند.

نحوه افتتاح مرکز نگهداری و پرورش سگ

نحوه افتتاح مرکز نگهداری و پرورش سگ یک موضوع پیچیده است . زیرا شامل ارجاع به قوانین ملی و پذیرش آن توسط ارگان های محلی مانند شهرداری ها و مناطق است. علاوه بر این، برای افتتاح یک مرکز نگهداری و پرورش سگ نیز باید تعهدات بهداشتی تجویز شده توسط مقامات بهداشتی محلی صلاحیتدار منطقه ای را انجام داد.

علاوه بر این، 8 نوع سازه مورد استفاده برای مرکز نگهداری و پناهگاه ،حیوانات خانگی را متمایز می‌کند. لانه‌های بهداشتی، پناهگاه‌ها، سازه‌های حیوانات وحشی، پانسیون‌ها، سازه‌های آماتور، سازه‌های تجاری، پناهگاه‌های سگ. هر یک از آنها برای افتتاح مطابق قانون نیاز به مجوزهای ویژه بسته به کاربری خاص دارد.

هر کسی که می خواهد مرکز نگهداری و پرورش سگ داشته باشد باید مسئولیتش را بپذیرد و مهمتر از همه زمان، پول، مکان و دانش زیادی را داشته باشد. چرا که باید به سگ آموزش دهد و غذا بدهد.

همچنین الزامات رسمی و قانونی متعددی برای مرکز نگهداری وجود دارد. اگر می خواهید یک پرورش دهنده سگ شوید باید آنها را رعایت کنید. حقیقت این است: پرورش سگ بسیار طاقت فرسا است. مرکز نگهداری و پرورش سگ یک کار تمام وقت است که نمی توان آن را در کنار دیگر کارها انجام داد.

بیشتر مراکز نگهداری و پرورش سگ دارای مناطق سرسبزی هستند. حیوانات خانگی می توانند در امنیت کامل بدوند و بازی کنند. با این حال، اندازه و نوع تسهیلات تا حد زیادی به منابع داوطلبانی که مرکز نگهداری را اداره می کنند بستگی دارد. این افراد نه تنها با مدیریت و مراقبت از حیوانات سر و کار دارند. بلکه با سازماندهی کمپین های فرزندخواندگی با هدف یافتن صاحبان جدید برای حیوانات نگهداری می شوند.

مرکز نگهداری حیوانات معمولاً سگ‌ها، گربه‌ها یا انواع دیگر حیواناتی را در خود جای می‌دهند. بیمار، رها شده‌اند یا صاحبانشان دیگر قادر به مراقبت از آنها نیستند. این حیوانات علاوه بر اسکان در مرکز نگهداری ، از مراقبت و پرورش های کافی نیز برخوردار می شوند. از مصرف غذا، واکسن، تا عقیم سازی برای محافظت از آن در برابر خطر بیماری.

مرکز نگهداری و پرورش سگ یک پناهگاه در فضای باز فراهم می کند که مزایایی را ارائه می دهد. مرکز نگهداری و پرورش سگ مدرن بسیار زیاد است. البته در مرکز نگهداری و پرورش سگ یک پرورش دهنده سگ باید شرایط عمومی نگهداری از سگ را نیز رعایت کند. به عنوان مثال، تغذیه و مراقبت باید متناسب با گونه باشد و ورزش کافی باید انجام شود. این الزامات و موارد دیگر در قانون سگ های رفاه حیوانات تنظیم شده است

. بسیاری از پرورش دهندگان سگ ها در مرکز نگهداری علاوه بر مسئولیت پذیری، دانش تخصصی زیادی دارند و از روی عشق سگ ها را پرورش می دهند. هزینه های زیادی برای پیگیری دامپزشک، مربی سگ یا روانشناس سگ همراه است. متأسفانه بیماری های ارثی یا تغییرات شخصیت به دلیل منشاء نامفهوم حیوانات والد غیر معمول نیست.

مقررات مرکز نگهداری و پرورش سگ

اگر می خواهید یک پرورش دهنده سگ شوید، قوانین مرکز نگهداری و پرورش سگ را باید بدانید. اینها برای مثال عبارتند از: مناسب بودن سگ به عنوان حیوانات مولد،سن حیوانات پرورشی،مناسب بودن محل پرورش، الزامات تغذیه مناسب گونه، مراقبت و ورزش سگ ها، تضمین ارتباطات اجتماعی، مراقبت مناسب از سگ های باردار و توله های آنها، کنترل و معاینه منظم حیوانات توسط دامپزشک، انجام کلیه واکسیناسیون های مورد نیاز و کرم زدایی و همچنین تضمین کنید که سگ ها و توله های پرورش دهنده سالم هستند و از آنها مراقبت می شود و به شیوه ای مناسب نگهداری می شوند. این امر مشمول الزامات قانون رفاه حیوانات و قانون مراقبت از سگ ها است.

هر کسی که فکر می‌کند با پرورش سگ و فروش توله‌سگ در مرکز نگهداری می‌توان ثروتمند شد. دور از ذهن است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به هزینه هایی که هنگام پرورش سگ متحمل خواهید شد توجه کنید. اگر می‌خواهید مسئولانه سگ‌ها را پرورش دهید، هزینه‌های زیادی دارید در بهترین حالت، این هزینه‌ها با فروش توله‌ها تامین می‌شود.

مرکز نگهداری و پرورش سگ همانطور که تعریف می شود « ساختاری که به صورت غیرانتفاعی اداره می شود. توسط ارگان ها، انجمن های داوطلبانه یا افراد خصوصی و عمدتاً برای سرپناه در نظر گرفته شده است. پذیرش یا مرکز نگهداری حفاظت شده مراقبت موقت یا طولانی مدت از سگ، گربه و سایر حیوانات خانگی».

ما عشق و مراقبت بی قید و شرط را برای سگ هایی که در یک مرکز نگهداری به طور هماهنگ زندگی می کنند تضمین می کنیم. ما به حیوانات آسیب دیده، آزار دیده، رها شده یا نجات یافته پناهگاه و سرپناه ارائه می دهیم. ما به خانواده ها و مالکان در مواقع دشواری که در طی آن دیگر نمی توانند از دوستان خود مراقبت کنند، حمایت می کنیم. ما به دنبال خانه های خوش آمد و خانواده های دوست داشتنی برای سگ هایمان هستیم و در مواقع اضطراری با هماهنگی مسئولان مداخله می کنیم.

ما رویدادهای پرطرفدار و آموزنده را با مربیان و کادر درمانی با حیوانات خانگی و آموزش سگ ها تبلیغ می کنیم. ما کنفرانس هایی را با موضوعات مختلف (تغذیه، محیط زیست، حقوق حیوانات…) سازماندهی می کنیم تا جامعه را به دنیای حیوانات نزدیکتر کنیم. ما فرزندخواندگی را از طریق غرفه های اطلاعاتی در قلمرو ترویج می کنیم.