درمان دیستمپر سگ
اصلاح و آرایش سگ
جولای 9, 2020
درمان پارواویروس سگ

تاکنون هیچ گونه دارویی برای درمان پارواویروس سگ شناسایی نشده است بنابراین تمام درمان پارواویروس سگ به صورت حمایتی، در جهت کنترل علائم، بهبود شرایط عمومی و تقویت سیستم ایمنی حیوان می‌باشد. در صورت مشاهده هرگونه علائم ، باید هر چه سریعتر حیوان به دامپزشک ارجاع داده شود تا تحت درمان پارواویروس سگ نظیر آنتی‌بیوتیک تراپی، مایع درمانی و کنترل اسهال و استفراغ قرار گیرد.

همانند دیگر بیماری های ویروسی این بیماری هم درمان قطعی ندارند و درمان پارواویروس سگ و رسیدگی مناسب میتواند باعث شود که دوره بیماری طی شده و سگ دوباره توان خوردن غذا را داشته باشد و به زندگی عادی خود بازگردد. سگی که یک بار پارواویروس را گرفته باشد بسیار به این بیماری مقام میشود و در بدن خود آنتی بادی این بیماری را دارد .اگر درمان پارواویروس سگ سریعاً انجام نشود به علت از دست دادن آب بدن و یا رسیدن عفونت به خون جان خود را از دست می دهند . در این زمان سگ مبتلا باید از سگهای دیگر جدا بماند زیرا این بیماری بسیار مسری می باشد

موثرترین درمان پارواویروس سگ در این شرایط سرم تراپی داخل رگ ( وریدی ) می باشد . توصیه میشود که روزانه ۲ بار سرم تزریق شود . یک بار سرم رینگرلاکتات و یک بار سرم قندی نمکی که میزان آن به وزن و شرایط حیوان توسط دام پزشک مشخص میشود .مصرف آنتی بیوتیک به صورت مرتب بسیار مهم می باشد . برای درمان پارواویروس سگ و جلوگیری از استفراغ باید از داروهای همانند متوکلوپرامید استفاده کرد . در این زمان از دادن غذا و آب به سگ خوداری کنید . اگر سگ ۵ الی ۷ روز بتواند با بیماری مقابله کند احتمال زنده ماندن آن بسیار زیاد است . بعد از بهبودی از غذای جامد استفاده نکنید و از آب مرغ و یا کنسروهای ریکاوری رویال کنین استفاده شود .