عقیم سازی گربه
عقیم سازی گربه
سپتامبر 8, 2020
درمان رفتار جنسی غیر طبیعی سگ
درمان رفتار جنسی غیر طبیعی سگ
سپتامبر 21, 2020
نمایش همه
عقیم سازی سگ

عقیم سازی سگ

عقیم سازی سگ

سگ نری که عقیم نشده باشد بیشتر توجهش به سگ های دیگر جلب می شود چرا که همیشه به دنبال مورد مناسب برای جفت گیری و رعایت مراتب احتیاط در مورد رقبای احتمالی هستند. در نتیجه عقیم سازی سگ می تواند به از بین بردن توجه او به سگ های دیگر و تمرکز حواس بر روی شما به عنوان صاحبش کمک کند.

سگ های نر عقیم نشده تمایل بیشتری به لیس زدن آلت تناسلی خود دارند. آنها همچنین ممکن است بر روی سگ های دیگر، بالش، اسباب بازی های نرم و حتی پای انسان ها سوار شوند! این رفتار ها همچنین ممکن است به علت هیجان بیش از حد، نداشتن تجربه و عدم تمرین و آموزش مناسب در مورد حدود و رفتار های نا مناسب باشد. ولی به هر حال عقیم سازی سگ نر جلوی بخشی از این رفتار ها را می گیرد.

اگر شما واقعا نمی خواهید از سگ خود نسلی داشته باشید بهتر است که هر چه زودتر برای عقیم سازی سگ اقدام کنید. در رفتار سگ ها بعد از عقیم سازی سگ چندان تغییری نمی بینید فقط سگ آرام تر خواهد شد و از پرسه های زیاد و پریدن به روی وسایل و افراد جلوگیری می شود. عقیم سازی سگ ماده بسیار سخت بوده و به مراقبت بسیار بیشتری بعد از عمل احتیاج دارد.

پزشک معالج پس از معاینه بهترین زمان جراحی را مشخص می کند ولی هر چه زودتر اقدام به عقیم سازی سگ کنید برای سلامتی سگ بهتر خواهد بود.

جراحی عقیم سازی سگ از یک شکاف ۱ الی ۲ سانتی متری تشکیل می شود. حیوان در هنگام جراحی نیمه بیهوش می شود و حدود ۱ الی ۲ ساعت بعد عمل به هوش می آید. بعد از عمل عقیم سازی سگ باید مراقبت و رسیدگی کامل شود و هنگامی که به هوش آمد، از گردن بند الیزابت استفاده شود. گردن بند الیزابت مانع از لیس زدن حیوان در جای جراحی می شود زیرا لیس زدن هم موجب عفونت و هم موجب پارگی مجدد محل بخیه می شود.