پانسیون سگ
پانسیون سگ
دسامبر 30, 2022
تزریق واکسن حیوانات
تزریق واکسن حیوانات
دسامبر 30, 2022
نمایش همه
پرورش سگ

پرورش سگ

پرورش سگ

پرورش سگ اهداف و دلایلی بسیاری دارد و دارای پیشینه ای طولانی می باشد. این حیوان خانگی که همواره رابطه ای تعاملی و خوب با انسان داشته است برای دلایلی چون حفظ امنیت، محافظت، دوستی با افراد خانواده، سرگرمی، پر کردن تنهایی اشخاص مانند افراد کهنسال و غیره انجام می گیرد. سگ ها دارای هوش و قابلیت های منحصر به فردی هستند که به دلیل همین توانایی های ویژه در آتش نشانی و نجات انسان، محافظت از مکان ها و … به کار گرفته می شوند. تربیت و پرورش این قابلیت های منحصر به فرد و توانایی های این حیوانات باهوش، اهمیت این حرفه را نمایان می کند.

پرورش سگ

پرورش سگ

سگی که می داند نیمه شب پارس نکند، از ظرف غذای خود غذا بخورد و یا استعدادهای مختلفی را بروز دهد، همگی بر اثر پرورش مناسب و تعلیم و تربیت درست سگ صورت می گیرد. پرورش سگ نیاز به پشتوانه علمی و تخصصی دارد و افراد پرورش دهنده باید دانش رفتار با این حیوانات و تعامل با آن ها را داشته باشند، به عملکرد جسمی و رفتاری آن ها اشراف کامل داشته باشند و تجربه کافی در پرورش سگ ها در انواع نژادها کسب کرده باشند. پرورش سگ باید در سنین و زمان درست صورت بگیرد تا ماندگاری داشته و در ذهن او تثبیت گردد. بهترین سنین برای این تعلیم دادن این حیوانات از تولگی آن ها می باشد.

به صورت کلی سگ ها در دسته های سگ نگهبان، گارد، شکاری، کار، خانگی و کمک رسان می باشند و دارای 12 نژاد رایج می باشند: روتوایلر، ژرمن شبرد، هاسکی، دالماسین، ساموئید، مالی نویز، گلدن روتریور، پیتبول، دوبرمن، گریت دین، سرابی، قدرجونی. هر کدام از این 12 نژاد ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و تربیت مورد نظر خود را می طلبند.

به طور مثال نژاد ژرمن شبرد، که پرورش دهندگان به آن ها لقب آچار فرانسه را می دهند، هوش و توانایی و از خوذشتگی مثال زدنی دارند. بسیار شجاع هستند و به دلیل ذکاوت زیادشان تربیت و پرورش راحت تری دارند. اگر پرورش آن ها از 8 هفتگی شروع شود، بسیار آموزش پذیر می باشند. یا سگ از نژاد سرابی که جزو سگ های نگهبان می باشند، به دلیل هوش بالا، آموزش آسان تری دارند. بسیار وفادار و شجاع هستند و از صاحبانشان و دارایی های آن ها محافظت و مراقبت می کنند. آموزش آن ها بهتر است که از سنین تولگی صورت بگیرد.

امروزه بسیاری از پناهگاه ها و شلترها یا مکان های توله کشی یا به صورت خانگی اقدام به پرورش سگ غیر تخصصی و فروش آن می نمایند که خرید از یک مکان تخصصی پرورش سگ نسبت به آن ها دارای مزیت های بسیاری است که مواردی را در ادامه ذکر می نماییم: در این مجموعه شخص می تواند سگ را از نژاد مورد نظر خود انتخاب و خریداری نماید. شخص می تواند شجرنامه سگ و پیشینه و نژاد او را تهیه کرده و از اصالتش آگاهی پیدا کند. سلامت سگ در این مجموعه تضمین شده است و زمینه بسیاری از بیماری های واگیردار و غیرواگیردار را ندارد. سگ به صورت صحیح و درست تربیت شده است و فرد برای آموزش حیوان نیاز به تلاش و سعی مضاعف ندارد. شخص می تواند سن و سال حیوان را انتخاب و خریداری نماید. شخص می تواند اطلاعات یا مشاوره صحیح درباره ی رفتارها و ویژگی های آن نژاد به خصوص از پرورش دهندگان کسب نماید. در بسیاری از مکان های پرورش سگ که دارای استانداردهای لازم می باشند، واکسن سگ همراه با شناسنامه به شخص خریدار ارائه می گردد.

شخص پیش از خریداری سگ از محل پرورش آن باید تصمیم خود را به خوبی ارزیابی نماید. بررسی کند که آیا نحوه زندگی او با نگهداری از سگ سازگاری دارد و محل زندگی اش برای حضور و زندگی این حیوان مناسب است یا نه. کسی از افراد خانه نسبت به این حیوان آلرژی نداشته یا موانع فکری نسبت به سگ ها نداشته باشد. اگر به هر دلیل شخص نتواند از سگ نگهداری کند کسی را برای به امانت سپردن آن دارد یا توانایی سپردن سگ به پانسیون سگ را دارد؟ آیا توانایی مالی مناسب برای نگهداری از سگ و تهیه امکانات بهداشتی و خوراکی، مراقبت های پزشکی و عادی را او دارد؟ آیا شخص زمان کافی برای رسیدگی به حیوان خانگی خود، رعایت بهداشت و سلامت او را دارد؟ حوصله و وقت کافی برای بازی کردن یا به پیاده روی بردن او را دارد؟ اگر حیوان خانگی دیگری در منزل وجود دارد یا کودکی در خانه زندگی می کند، آیا سازگاری و هماهنگی بین این عضو جدید و دیگران وجود دارد؟

تمامی این نکات را می توان در زمان خرید از پرورشگاه سگ از مسئولان مربوطه پرسید و مشورت کافی گرفت. انواع سگ های گوناگون از نژادها و سن و سال های متنوع با سلامت کامل و رسیدگی کافی توسط این مرکز پرورش سگ به متقاضیان ارائه می گردند.