صدور شناسنامه سگ
صدور شناسنامه سگ
جولای 13, 2020
بهترین کلینیک دامپزشکی تهران
بهترین کلینیک دامپزشکی تهران
جولای 20, 2020
نمایش همه
پارس کردن سگ

پارس کردن سگ

پارس کردن سگ

جلوگیری از پارس کردن سگ

برخی از رفتارهای سگ برای صاحبش ناخوشایند است بنابراین باید برای این رفتارها فکری کرد. یکی از این رفتارها پارس کردن سگ و واغ واغ کردن سگ هاست.بعضی از سگها ذاتا پر سر و صدا هستند و دائما واغ واغ می کنند. اکثر صاحبان سگ می خواهند پارس کردن سگ را تحت کنترل داشته باشند و وقتی به آنها می گویند ساکت شو اطاعت کنند. برای رسیدن به این مقصود می توانید از روشهایی که گفته خواهد شد استفاده کنید.

بهترین کار این است که در هنگام پارس کردن سگ در دهان حیوان حیوان اسپری بدمزه و غیر سمی بپاشید.کار دیگر این است که پوزه های حیوان را بگیرید و فک هایش را به هم قفل کنید و در حین این کار به او فرمان ساکت شو را بدهید.

علاوه بر این می توانید از فرمان نه استفاده کنید ولی در این مورد سعی کنید که سگ بفهمد به خاطر سر و صدای بی دلیلش مورد توبیخ قرارگرفته وگرنه پارس کردن سگ در هنگام وارد شدن دزد به خانه بسیار مفید است. اما شما دوست دارید بعد از اینکه سگ وظیفه اش را انجام داد ساکت شود و برای این منظور به او فرمان ساکت شو را می دهید. با توجه به دلایل ذکر شده به کار بردن فرمان ساکت شو بر فرمان نه یا شرم کن ارجحیت دارد.

سگ باید با پارس کردن و عو عو کردن بفهماند که مثلا چیزی می خواهد و یا می خواهد به کوچه برود و یا گرسنه است و یا شخص غریبه ای پشت در منزل ایستاده است و یا خطری متوجه شماست. بعد از مدتی تشخیص صدای سگ در هر مورد ممکن خواهد شد و می توان فهمید که سگ چه منظوری دارد. در آخر متذکر می شویم که زوزه کشیدن سگ ممکن است ناشی از خستگی و تنهایی حیوان باشد.

رفتار جایگزین پارس کردن سگ پیدا کنید

یکی از بهترین روش‌های آموزشی برای ترک پارس کردن سگ ، جایگزین کردن یک رفتار مطلوب است. به این ترتیب سگ شما یاد می‌گیرد به جای انجام دادن رفتارهای بد برای جلب توجه، رفتار خوبی را از خود نشان دهد تا شما به او توجه کنید.

آموزش رفتارهای مطلوب جایگزین، ممکن است کمی وقت گیر باشد. اما در نهایت بهترین روش برای ترک پارس کردن سگ است. به عنوان مثال به جای پاسخ دادن به صداهای سگ خود، او را به بازی کردن تشویق کنید. به او آموزش دهید اسباب بازی مورد علاقه‌اش را برای شما بیاورد و آن را روی زمین قرار دهد.
شما باید شرایطی که در آن ممکن است سگتان قرار گیرد و پارس کند، از بین ببرید. مثلاً اگر سگتان هنگامی که توپش را گم می‌کند یا جایی گیر می‌کند، شروع به پارس کردن می‌کند، از رخ دادن این اتفاق‌ها جلوگیری کنید و توپ را سریعاً پیدا کنید یا از جایی که گیر کرده است بیرون بیاوریدش.

با یک متخصص بابت پارس کردن سگ مشورت کنید

متخصصان زیادی در زمینه رفتارشناسی سگ‌ها وجود دارند که هر کدام تخصص خاصی دارند و شما می‌توانید در زمینه‌های مختلف از آن‌ها کمک بگیرید. دقت داشته باشید که برای این کار، باید متخصص درست را انتخاب کنید. اگر نمی‌توانید این کار را خودتان انجام دهید، می‌توانید از دامپزشک خود بپرسید. او می‌تواند شما را به خوبی در این زمینه راهنمایی کند.

مربیان برای تربیت سگ ، اغلب کارت مربی گری دارند. اما افراد دیگری هم به عنوان مشاور یا روانشناس حیوانات در این زمینه فعالیت می‌کنند.
بعضی از مربیان، مدرک حرفه‌ای مربی گری دارند و توسط سازمان‌های مختلفی فعالیت می‌کنند.