عمل جراحی چشم گیلاسی (بیرون زدگی غده اشکی) توله سگ 50 روزه - بعد از عمل
عمل جراحی چشم گیلاسی (بیرون زدگی غده اشکی) توله سگ 50 روزه – بعد از عمل
مارس 12, 2021
کلینیک دامپزشکی دکتر امین فخری در مرکز هروی سنتر
کلینیک دامپزشکی دکتر امین فخری در مرکز هروی سنتر
مارس 24, 2021
نمایش همه
عمل جراحی چشم گیلاسی سگ

عمل جراحی چشم گیلاسی سگ

عمل جراحی چشم گیلاسی سگ

عمل جراحی عارضه‌ی چشم گیلاسی ( Cherry Eye ) یا بیرون زدگی غده اشکی پلک سوم، از رایج ترین مشکلات چشمی است که در سگ‌ها و گاهی گربه‌ها دیده می‌شود. این عارضه در اثر بزرگ شدگی این غده و یا عدم توانایی بافت های اطراف آن در نگهداری این غده در محل خود بروز می‌کند. عمل جراحی چشم گیلاسی در این حیوانات، غده اشکی به صورت توده‌های صورتی رنگ و کاملاً مشخص در گوشه‌ی داخلی چشم دیده می‌شود که به چشم گیلاسی معروف است. با مرور زمان و در صورت عدم درمان و عمل جراحی چشم گیلاسی سگ، غده دچار خشکی و آسیب های ثانویه شده، متورم و ملتهب خواهد شد.

پس از انجام عمل جراحی چشم گیلاسی سگ، لازم است به مدت ۷-۵ روز، روزانه چندین بار قطره‌های آنتی بیوتیکی و یا سایر قطره‌های توصیه شده توسط جراح عمل جراحی چشم گیلاسی سگ به صورت موضعی مصرف شوند. مسلماً در موارد مزمن و بیرون زدگی‌هایی که مدت زیادی از وقوع آنها گذشته است، عمل بازگرداندن غده به موقعیت طبیعی سخت تر و احتمال بازگشت آن حتی پس از انجام عمل جراحی چشم گیلاسی سگ کمتر خواهد بود.

ویدئو قبل از عمل جراحی چشم گیلاسی (بیرون زدگی غده اشکی) توله سگ 50 روزه

ویدئو بعد از عمل جراحی چشم گیلاسی (بیرون زدگی غده اشکی) توله سگ 50 روزه

معمولا عمل جراحی چشم گیلاسی سگ ها صبح زود انجام میشود. هنگامی که بعد از عمل جراحی چشم گیلاسی سگ به خانه رسیدید برای سگ مکانی راحت برای خواب را آماده کنید زیرا داروی بیهوشی هنوز در بدن اوست و سگ تا بقیه روز عمل جراحی چشم گیلاسی خواب آلود خواهد بود.