بیماری پرندگان زینتی
بیماری پرندگان زینتی
نوامبر 30, 2022
واکسن سگ
واکسن سگ
نوامبر 30, 2022
نمایش همه
مرکز درمانی حیوانات خانگی

مرکز درمانی حیوانات خانگی

مرکز درمانی حیوانات خانگی

مرکز درمانی حیوانات خانگی یا بیمارستان حیوانات خانگی، مجموعه ای کامل از انواع تجهیزات و خدماتی است که حیوانات خانگی برای بهبود بیماری های خود به آن نیاز دارند. هر آنچه به سلامتی حیوانات خانگی مربوط می شود و حتی دریافت مدارک هویتی مانند صدور شناسنامه، در مرکز درمانی حیوانات خانگی صورت می پذیرد. اگر شما سرپرست یکی از انواع حیوانات خانگی هستید، داشتن اطلاعات تماس و دسترسی به یک مرکز درمانی حیوانات خانگی برای شما بسیار ضروری می باشد.

امروزه قوت گرفتن روابط میان حیوانات و انسان ها، به مثابه دوست یکدیگر و چون اعضای یک خانواده غیر قابل انکار است. حیوانات خانگی به زندگی بسیاری از ما شادی و عشق بخشیده اند و برای تداوم این رابطه باید از آن ها آن گونه که شایسته است، مراقبت کنیم. واکسیناسیون به موقع، چکاپ های دوره ای، درمان به موقع، چند نمونه از این مراقبت ها می باشد.

مرکز خدمات درمانی و کلینیک دامپزشکی تخصصی حیوانات خانگی، باید از لحاظ تجهیزات و نیروهای متخصص، به گونه ای باشد که شما را با یک حیوان خانگی ناخوش احوال یا بیمار برای اموری مانند عکس برداری یا سونوگرافی، به مراکز درمانی دیگر ارجاع ندهد. به خصوص که حیوانات در زمان بیماری سیستم ایمنی ضعیف تری از انسان ها دارند و تاب جابجایی های مکرر و محیط های ناآشنای پی در پی را ندارند. یک مرکز درمانی شامل بخش های متنوعی است که به آن ها می پردازیم.

جراحی: هر مرکز درمانی حیوانات خانگی به یک بخش جراحی مدرن و مجهز نیاز دارد تا انواع جراحی را بر روی حیوانات انجام دهد. انواع جراحی هایی که در مرکز درمانی بر روی حیوانات خانگی انجام می شوند، جراحی های فوریتی یا اورژانسی یا جراحی های غیر اورژانسی می باشند. جراحی های فوریتی باید بلافاصله پس از پذیرش صورت بگیرند ولی جراحی های غیراورژانسی به تعیین وقت قبلی نیاز دارند.

عقیم کردن حیوانات، جراحی های دندان پزشکی و مواردی از این دست، نیاز به تعیین وقت قبلی جراحی دارند. ولی در صورت خونریزی و پارگی های شدید عضله ای، شکستگی ها و انسدادهای گوارشی، آسیب های چشمی و … باید در اسرع وقت پذیرش و به بخش جراحی در مرکز درمانی فرستاده شوند. تمام آزمایش های مورد نیاز برای جراحی در خود مرکز درمانی انجام می گیرد.

دندان پزشکی: انواع بیماری های دهان و دندان حیوانات خانگی، عصب کشی، ترمیم شکستگی، جرم گیری تخصصی، شکستگی های فک، تومورهای درون فک و دهان و … در این مرکز درمانی انجام می گیرد. بسیاری از درمان های دندان پزشکی نیازمند بیهوشی حیوان می باشد و پس از آزمایش و بررسی وضعیت جسمی حیوان برای تاب آوری بیهوشی و جراحی، صورت می پذیرد. دندان های حیوانات خانگی ریشه های بزرگی دارد و درمان آن ها نیازمند مهارت و تخصص ویژه ای است. خرابی دندان در سگ ها و گربه ها بسیار شایع می باشد.

بخش پرندگان: درمان بیماری های پرندگان نیازمند داشتن امکانات ویژه ای در مرکز درمانی است. پرندگان زینتی به خصوص پرندگان زینتی کوچک، در زمان بیماری آسیب پذیر بوده و کوچکترین ناملایمات می تواند به آن ها شوک وارد کند. در این بخش اصلاح پر و منقار و ناخن پرندگان نیز انجام می گیرد. در پرندگان درون قفس رشد منقار و ناخن ممکن است بیشتر از حد طبیعی و بیشتر از پرندگان آزاد روی دهد. زیرا منقار و ناخن پرندگان آزاد مدام در معرض سایش قرار می گیرد. منقار اگر رشد بیش از حد داشته باشد مانع درست غذا خوردن پرنده می شود.

بخش بستری: بسیاری از بیماری ها نیازمند مراقبت 24 ساعته می باشند یا پس از برخی جراحی ها باید روند بهبودی تا مدتی کوتاه زیر نظر پزشک، صورت گیرد. یا برخی بیماری های قلبی یا تنفسی نیازمند وجود دستگاه هایی برای سنجش و بهبود تنفس حیوانات خانگی دارند. در این موارد استفاده از بخش بستری در مرکز درمانی الزامی می باشد.

رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه، آندوسکوپی، ام آر آی و بخش های دیگری نیز جهت تکمیل خدمات رسانی به حیوانات خانگی در مرکز درمانی موجود می باشد. رفتار و طرز برخورد پرسنل یک مرکز درمانی حیوانات خانگی نیز جزو آیتم های بسیار پر اهمیت می باشد. حیوانات به طور کلی و به ویژه در زمان بیماری بسیار حساس و آسیب پذیر بوده و هر رفتار نابجا و ناشیانه می تواند باعث وارد کردن شوکی به حیوانات باشد.

محیط مرکز درمانی حیوانات نیز جزو نکات قابل توجه و غیر قابل چشم پوشی در یک مرکز درمانی می باشد. محیط بیمارستان یا کلینیک باید به گونه ای باشد که حیوان خانگی خود را از محیط جدا ندانسته و احساس ناامنی نکند. عناصری از طبیعت مانند گیاهان طبیعی و استفاده درست از رنگ ها در القای احساس آرامش و امنیت در حیوان تأثیر بسزایی دارد.

ما با گرد آوردن تجهیزاتی مدرن و کامل، پرسنلی دلسوز و مسئولیت پذیر و محیطی آرام و امن در مرکز درمانی خود حداکثر تلاشمان را می کنیم تا سلامتی حیوانات خانگی شما را به آن ها بازگردانده و بهبود بخشیم.