واکسیناسیون سگ
واکسیناسیون سگ
جولای 13, 2020
کاشت میکروچیپ
کاشت میکروچیپ
جولای 13, 2020
نمایش همه
ناخن گیری سگ

ناخن گیری سگ

ناخن گیری سگ

ناخن هایی که بسیار بلند شوند، می‌توانند در راه رفتن سگ شما نیز تاثیر داشته باشند و مشکلات مربوط به استخوان و مفصل را به وجود آورند. شما عزیزان می توانید ناخن گیری سگ خود را به کلینیک دامپزشکی دکتر امین بسپارید .

هنگام ناخن گیری سگ، مخصوصاً مواردی که سگ‌‌ها ناخن تیره دارند، ممکن است اتفاقی به بافت پوست و یا رگ‌های خونی انگشتان او صدمه بزنید. گرچه این کار باعث ایجاد درد موقتی در حیوان می‌شود اما نیازی به استفاده از دارو‌های مسکن نیست در اکثر موارد به دلیل فاکتور‌های انعقادی موجود در خون، با قرار دادن دستمال روی زخم با کمی فشار خونریزی خود به خود بند می‌آید. در بعضی موارد نیز قرار دادن نشاسته‌ی ذرت یا جوش‌شیرین روی زخم، می‌تواند کمک کننده باشد . برای اینکه این موارد برای حیوان شما اتفاق نیفتد شما می توانید برای ناخن گیری سگ خود به کلینیک دامپزشکی مراجعه کنید .

به خاطر داشته باشید که اگر یک بار ناخن گیری سگ شما از انتها و دردناک باشد دیگر سگ شما با شما همکاری نخواهد کرد و موجب سخت شدن کار خواهد شد. برای این موضوع درکنار سگ خود بنشینید گوش هایش را ناز کنید ناخن گیر مخصوص را در کنارش قرار دهید تا ببینید و آرامش خاطر داشته باشد. اگر سگ شما سگی آرام میباشد و ناخن های به رنگ سفید یا بی رنگ و شیشه ای دارد که رگ داخلش کاملا مشخص میشود میتوانید با ناخن گیر مخصوص ناخن گیری سگ را با احتیاط کامل کوتاه کنید .

اما اگر سگ شما سگی شیطون و بازیگوش میباشد برای ناخن گیری سگ بهتر هست به دامپزشکی مراجعه نمایید. و یا رنگ ناخن سگ شما به رنگ تیره میباشد و رگ داخل معلوم نمیباشد اگر حرفه ای نیستید به هیچ عنوان ناخن گیری سگ را انجام ندهید و به دامپزشکی مراجعه نمایید.