تربیت سگ برای دستشویی
درمان کرم های نواری گربه
آوریل 20, 2022
درمان بیماری گربه

اگر شما از آن عده از کسانی هستید که در خانه خود از گربه ها نگهداری می کنید لازم است که راه‌های درمان این پشمالوهای بامزه و دوست داشتنی را بدانید تا همیشه گربه های سالم و سرحال داشته باشید. گربه ها نسبت به بیماری ها معمولاً حیوانات سرسخت و مقاومی هستند ولی زمان‌هایی هست که سرسخت‌ترین این حیوانات نیز نیاز به درمان و مراقبت خواهند داشت. پس بهتر است با ما همراه باشید تا ما چند روش از درمان بیماری‌ گربه ها که شایع در این حیوانات دوست داشتنی است را بگوییم.
چند مورد از بیماری های شایع در گربه ها وجود دارد که ما راه حل درمان بیماری گربه را ارائه خواهیم داد:
درمان بیماری های مجاری ادراری در گربه ها
اگر دیدید گربه شما هنگام ادرار کردن زور میزند و سخت و با فشار و ناراحتی ادرار می کند لازم است بدانید که گربه شما دچار بیماری مجاری ادراری شده است.
درمان بیماری استفراغ در گربه
یکی از شایع ترین بیماری هایی که گربه ها دچار آن می شوند که به دلیل خوراک خوردن مواد غیر خوراکی مانند بلعیدن شیء یا مسموم شدن به شما که به دلایل مختلفی رخ می‌دهد استفراغ می‌باشد. که علائم کاملاً مشخصی دارد مانند عق زدن که در این شرایط حتما به دامپزشک مراجعه کرده و مشکل گربه خود را سریعاً بازخورد کنید تا به زودی مراحل درمان انجام شود.

درمان بیماری گربه هنگام وجود کک در بدن گربه:
که علائم آن خارش مداوم بدن گربه شما قرمز و ملتهب شدن پوست گربه می باشد. وجود کک در اندازه های کوچک که در پوست گربه شما مشاهده می شود و درمان این بیماری ها کار سختی نیست و به سادگی قابل درمان می باشد و بهتر است این را بدانید که ممکن است که آنها تا یک سال در بدن گربه شما عمر کنند و اگر گربه خود را درمان نکنید شاهد آلودگی های دیگر در بدن گربه خود خواهید بود. شما می توانید مواردی از قبیل :پودر ،داروهای موضعی و خوراکی را برای درمان گربه خود استفاده کنید.
درمان بیماری های گوارشی و اسهال گربه
از عواملی که باعث مبتلا شدن گربه شما به اسهال می شود می‌توان به مواردی مانند: انگلهای روده ای، مسمومیت، بیماری سرطان ،عفونت و بیماری کبد و غیره… اشاره کرد. علائم این بیماری در گربه ها معمولاً تیره شدن رنگ مدفوع، بی‌حالی، استفراغ و شلی مدفوع مشاهده می شود، که هنگام مشاهده این موارد حتماً به دامپزشک مراجعه فرمایید.
درمان بیماری تحتانی یا همان دستگاه ادرار گربه
تحقیقات نشان داده است که بیشتر گربه هایی که به دامپزشک مراجعه می‌کنند دچار بیماری تحتانی می باشند و یکی از رایج ترین بیماری ها در گربه ها می باشد که از علائم آن می‌توان به مشاهده خون در ادرار گربه ها، گریه کردن موقع ادرار و لیسیدن ناحیه ادرار، بی‌اشتهایی بی آبی بدن و غیره… اشاره کرد. برای درمان بیماری گربه در این شرایطی میبایست سریعاً به  دامپزشک مراجعه کنید زیرا این بیماری فوق العاده اظطراری می باشد و گربه شما نیاز به درمان سریع دارد.