کیت تشخیص پاروا ویروس سگ در کلینیک دامپزشکی
کیت تشخیص پاروا ویروس سگ
دسامبر 24, 2021
درمان بیماری عفونی سگ در تهران
درمان بیماری عفونی سگ
دسامبر 24, 2021
نمایش همه
درمان حساسیت حیوانات در کلینیک دامپزشکی تهران

درمان حساسیت حیوانات

درمان حساسیت حیوانات

درمان حساسیت حیوانات، حساسیت در حیوانات می تواند بر اساس عوامل محیطی یا غذایی باشد که باید برای درمان حساسیت حیوانات این عوامل شناسایی شود. قبل از همه چیز باید به این نکته مهم توجه کنید که برای تشخیص عوامل حساسیت زا در حیوانات باید به یک متخصص دامپزشک مراجعه کنید چون اینکه بفهمیم حیوان خانگی ما به چه دلیل و به چه عواملی دچار حساسیت شده است فرایند طولانی دارد و بهتر است زیر نظر دامپزشک متخصص انجام بشود. حیوان خانگی می تواند به همه چیز از روتختی تا حیوانات دیگر حساسیت یا آلرژی نشان دهد.

عوامل مختلفی از جمله کنه ، کپک ها ، گرده های گل ، الیاف داخل تشک حیوانات ، حیوانات خانگی دیگر و حتی مواد شوینده ای که برای شستشوی حیوانات استفاده می شود ممکن است باعث ایجاد حساسیت در حیوانات می شود. بطور مثال کنه ها ممکن است در حیوانات باعث ایجاد حساسیت پوستی و خارش و تورم شود. باید توجه کنید که برای شستن رختخواب و تشک حیوان خود باید بجای استفاده از مواد شیمیایی از موارد طبیعی استفاده کنید. حتی دود هم میتواند باعث ایجاد حساسیت در حیوانات شود و ریه تنفسی آنها را درگیر کند و یا دود سیگار هم می تواند باعث ایجاد حساسیت پوستی مثل اگزما با خارش شدید ، سوزش چشم ، تنفس سخت بشود. اگر این علائم حساسیت در حیوانات تشدید پیدا کرد باید برای درمان سریعا به دامپزشک مراجعه کنید.

برای درمان حساسیت حیوانات خود بهتر است تمام عوامل حساسیت زای محیطی را حذف کنید و یه خانه تکانی حسابی انجام دهید و تمام وسایلی که حیوان شما با آن در ارتباط است را با مواد شوینده طبیعی و بدون رایحه بشویید. برای درمان موضعی حساسیت بهتر است با محلول های شستشو ، شامپو و محلول ضد خارش محل را شستشو دهید. درمان موضعی اثر سریع اما کوتاه مدتی دارد و بهتر است این روش درمان بعد از تشخیص درست علت حساسیت حیوانات انجام شود.

یکی از بهترین روشها برای درمان حساسیت حیوانات روش ایمینوتراپی می باشد که در هفته یا در ماه بصورت زیر پوستی تزریق می شود و بعد از مدتی حیوان شما نسبت به مواد آلرژی زای مورد نظر ایمنی پیدا می کند. از روشهای دیگر درمان حساسیت میتوان به استفاده از اسید های چرب غیراشباع و آنتی هیستامین ها اشاره کرد اما دقت کنید که هر حیوانی واکنش متفاوتی نسبت به آنتی هیستامین ها نشان میدهد و با دوز های متفاوتی جهت درمان استفاده می شود و مصرف هرکدام از آنها ریسک و عوارض جانبی متفاوتی می تواند داشته باشد بنابراین حتما باید برای درمان حساسیت حیوانات به دامپزشک متخصص مراجعه کنید.