درمان حساسیت حیوانات در کلینیک دامپزشکی تهران
دسامبر 24, 2021
درمان بیماری عفونی سگ در تهران

درمان بیماری عفونی سگ

درمان بیماری عفونی سگ، برای درمان بیماری عفونی سگ اول باید نوع بیماری درست و به موقع تشخیص داده شود تا حیوان بصورت صحیح و درست درمان شود. سگ ها به این دلیل که بیشتر اوقات در خارج از خانه وقت می گذرانند در معرض بیماری های عفونی قارچی و باکتریایی هستند. شایع ترین بیماری عفونی باکتریایی ، عفونت گوش سگ ، لپتوسپیروز ، عفونت استاف می باشد. برای درمان بیماری عفونی باکتریایی باید به دامپزشک متخصص مراجعه کنید چون درمان این نوع بیماری عفونی به نوع باکتری موجود و شدت عفونت بستگی دارد. اگر حیوان شما توسط حیوان دیگری گزیده شد سریعا به دامپزشک مراجعه کنید چون حیوان گزیدگی باعث ایجاد مشکلات جدی می شود.

عفونت های قارچی بیماری های عفونی هستند که بصورت التهاب پوستی در گوش ها ، بین پنجه  سگ ها و چینه پوستی آنها بوجود می آید. علائمی مثل خارش زیاد و مداوم و ملتهب شدن ، عفونت مکرر گوش ، موی چرب ، زخم و ترشحات چسبنده از علائم بیماری عفونی قارچی می باشد که برای درمان آن حتما به کلینیک تخصصی دامپزشکی باید مراجعه کنید.

یکی از شایع ترین بیماری های عفونی بیماری دیستمپر می باشد که یک بیماری عفونی خطرناک برای سگ ها محسوب می شود و معمولا سگ های جوان یا توله سگ ها را که واکسینه نشدند بیشتر درگیر میکند پس هرچه سریعتر برای واکسینه کردن سگ خود به دامپزشک متخصص مراجعه کنید. از اونجا که درمان قطعی برای بیماری عفونی دیستمپر وجود ندارد بهتر است که با مراجعه به موقع احتمال ابتلا به این بیماری عفونی گرفته شود.

کنل کاف هم یک نوع بیماری عفونی می باشد که باعث می شود تارهای صوتی سگ ملتهب شود و سرفه کند. علائمی مثل تب ، سرفه خشک ، خلط کف دار ، ترشحات بینی میتواند علائم این بیماری عفونی سگ باشد. این ویروس خیلی راحت از طریق سرفه به سگ سالم منتقل می شود. برای درمان بیماری عفونی کنل کاف حتما باید حیوان را به کلینیک دامپزشکی ببرید قبل از آن حتما سگی که مبتلا شده را از سگ های سالم دور نگه دارید ، محیطی بدون استرس را برای او فراهم کنید تا استراحت کند. از دود سیگار و دخانیات دور نگه دارید. بیماری عفونی چشم که باعث ملتهب و عفونی شدن چشم می شود معمولا در توله سگ ها شایعتر است و میتواند به علت بیماری های دیگر باشد. درمان عفونت چشم براساس نوع عفونتی که وجود دارد و علت آن مشخص می شود و ممکن است از درمان های موضعی یا پمادها و قطره های چشمی استفاده شود. بنابراین حتما باید سگ را پیش دامپزشک ببرید تا براساس معاینه و آزمایش هایی که انجام میدهد تشخیص بدهد که علت عفونت چیست و براساس آن بیماری را درمان کند.