درمان بیماری عفونی سگ در تهران
فوریه 21, 2022
تشخیص بیماری های سگ قبل از واکسیناسیون در کلینیک دامپزشکی

تشخیص بیماری های سگ قبل از واکسیناسیون

تشخیص بیماری های سگ قبل از واکسیناسیون، اگر سگ ها در سن پایین واکسینه نشوند در برابر بیماری های خطرناک و عفوی و مسری مثل دیستمپر ، هاری ، هپاتیت ، پاروا ویروس سگ ، بیماری لایم ، آنفلوانزای سگ لپتوسپیروز و سرفه لانه آسیب پذیر خواهند بود و حتی ممکن است این بیماری ها باعث مرگ آنها شود. بهترین سن برای واکسیناسیون هشت هفتگی توله سگ ها می باشد  و اگر سگ شما واکسینه نشده یا سگی را خریدید که بزرگ است بهترین کار این است که در اولین فرصت سگ را برای واکسینه شدن به کلینیک دامپزشکی ببرید. در حالی که برخی از واکسن ها برای همه سگ ها مورد نیاز است، برخی دیگر بیشتر به سبک زندگی سگ شما و منطقه ای که در آن زندگی می کنید اختصاص دارد بنابراین برای اطلاع از واکسن درست بهتر است که به دامپزشک متخصص جهت واکسیناسیون مراجعه کنید.

تشخیص بیماری های سگ قبل از واکسیناسیون بسیار ضروری است چرا که سگ هایی که واکسیناسیون  انجام ندادند خیلی بیشتر از سگ هایی که واکسیناسیون شدند در معرض ابتلا به بیماریهای خطرناک هستند و زمانی که علائم بیماری های مختلف عفونی و ویروسی و دیگر بیماری ها مثل تب ، استفراغ ، آبریزش بینی و جشم ، سخت نفس کشیدن ، ترشحات بینی و چشم ، سرفه شدید ، خارش یا التهابات پوستی و غیره را دیدید حتما به سرعت سگ را به کلینیک تخصصی دامپزشکی ببرید و به هیچ عنوان سرخود دارویی به سگ خود ندهید چون برای درمان هر نوع از بیماری سگ  داروهای مختلف با دوز متفاوت وجود دارد و اگر این دارو ها به اشتباه توسط سگ مصرف شود ممکن است عوارض خطرناکی داشته باشد. دامپزشک متخصص برای تشخیص بیماری های سگ آنها را معاینه کرده و در صورت نیاز آزمایش هایی را روی آنها انجام میدهد تا نوع بیماری و شدت آن را تشخیص دهد و بعد اقدام به درمان کند.

تشخیص بیماری های سگ قبل از واکسیناسیون بسیار لازم و ضروری است و باعث بهبود سریع حال آنها و حتی نجات جان حیوان خانگی شما شود. بعد از واکسیناسیون سیستم ایمنی بدن آنها قوی تر می شود و بدن آن ها در مقابل بیماری ها مقاوم تر می شود . البته باید توجه داشته باشید که بعضی از سگ ها بعد از واکسیناسیون ممکن است عوارضی را از خود نشان بدهند که حتما باید سریعا به دامپزشک خود گزارش دهید.