درمان بیماری گربه
درمان بیماری گربه
آوریل 20, 2022
درمان کک در گربه1
درمان کک در گربه
آوریل 20, 2022
نمایش همه
درمان کرم های نواری گربه

درمان کرم های نواری گربه

درمان کرم های نواری گربه

کرم نواری در گربه معمولاً با خوردن کک آلوده هنگام لیس زدن خودشان به بیماری کرم نواری که یک انگل روده ای است مبتلا می شوند. صاحبان گربه ممکن است علائم کرم نواری گربه خود را در زیر دم یا خز حیوان خود مشاهده کنند معمولاً کرم های نواری در گربه ها نشان داده نمی شود البته لازم به ذکر است که درمان کرم های نواری گربه با دارو کاملا برطرف می‌شود و جای نگرانی ندارد . ولی در مواردی که اگر این کرم‌ها در ریه، قلب و چشم گربه ها مشاهده شود ،در صورت عدم رسیدگی مناسب می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به گربه شما بزند. که عمدتاً کرم های نواری در گربه ها در روده بزرگ و کوچک زندگی می کند و به شکل برگ مشاهده می‌شوند.
یکی دیگر از علائم بسیار شایع چسبندگی کرم های نواری در اطراف مقعد می باشد که با رعایت اصولی مانند بهداشت و نوع غذایی که به گربه تان می دهید، تا مقدار قابل توجهی از مبتلا شدن به کرم های نواری گربه ها جلوگیری کرد. اگر در منزل خود گربه‌ای دارید که دچار نفخ می شود به احتمال زیاد گربه شما دچار کرم نواری شده است، از انجایی که گربه ها به صورت غریزی در نظافت خود کمال گرا هستند و هنگام لیس زدن بدن خود متوجه کک های چسبنده به موهای بدن خود نمی شوند کک‌ها را گاز زده و وارد بدن آنها می‌شود و بعد از مدتی علائم کرم نواری در گربه ها نشان داده میشود.
کرمهای نواری با دیگر انگلهای روده ای متفاوت هستند. معمولاً کرمها در روده حیوان خانگی تولید مثل می کند و تخم هایشان را در مدفوع حیوان می ریزند. کرم های نواری از خون حیوان خانگی شما تغذیه نمی کنند بلکه از غذای گربه شما می خورند سیر می شوند. یکی دیگر از علائمی که نشان می دهد که حیوان خانگی شما دچار کرم نواری شده است این می باشد که به دلیل آنکه این گربه ها از مواد مغذی بدن گربه ها استفاده می کنند ممکن است دچار کمبود ویتامین و یا حتی تاخیر رشد بچه گربه نیز می‌شود و اگر کرمهای نواری تا دستگاه گوارش گربه شما نفوذ کرده باشد موجب اسهال و بی حالی و انسداد روده می شود.  معمولا کرم نسبتاً شایع به نام دیپیلیدیوم کانینوم در گربه ها که با خارش در قسمت مقعد گربه خودش را نشان می دهد، که تخم های کرم از مقعد گربه خارج می شوند همین امر باعث ناراحتی حیوان شما نیز می شود.