درمان پرندگان زینتی
درمان پرندگان زینتی
جولای 1, 2020
درمان دیستمپر سگ
درمان دیستمپر سگ
جولای 1, 2020
نمایش همه
درمان کک و کنه سگ

درمان کک و کنه سگ

درمان کک و کنه سگ

کنه باعث کم خونی و فلجی در سگ می شود. کنه اغلب در داخل گوش، بینی، بین انگشتان پا و دست، زیر ران و اطراف دم، دیده می شود. برای درمان کک و کنه سگ بايستی علاوه بر پاك سازی حيوان ، نسبت به پاك كردن آلودگی محل زندگی او هم اقدام كرد .

اولین قدم برای درمان کک و کنه سگ ، تهیه شامپو ضد کک، اسپری یا پودر ضد کک، قلاده ضد کک، شامپو لیندان و داروی آیور مکتین است. استفاده از شامپو و استحمام زیاد در طول ماه توصیه نمی شود زیرا موجب خشکی پوست می شود.

اگر تخم و یا خود کک را پیدا کردید، فورا نابودش کنید و از مرگ آن مطمئن شوید چرا که کک ها پوست ضخیمی دارند. برای درمان کک و کنه سگ با استفاده از پنس یا موچین کک را از نزدیک ترین محل به سطح پوست جدا کنید.

کک و کنه در سگ برخلاف جثه کوچکشان، مکش بسیاری دارند. برای درمان کک و کنه سگ کنه را از بدن حیوان جدا کنید تا نیش هایش در بدن حیوان باقی نماند. پس از جداسازی، به پوست بدن حیوان پماد آنتی بیوتیک مثل موپیروسین و یا مواد ضد عفونی مناسب مانند بتادین برای چند روز بمالید.

از تماس مستقیم کنه با دستتان خودداری کنید. می توان بعد از درمان کک و کنه سگ ، از شرکت های سمپاشی برای پاک سازی محل زندگی خودتان کمک بگیرید. تمام خانه را به خوبی جارو بزنید و تمام لوازم شخصی حیوان را بشویید تا کاملا بهداشتی و خالی از کک شود.

درمان خانگی ای برای درمان کک و کنه سگ به غیر از تمیز نگهداشتن خانه تان، برای رهایی از دست کک ها وجود ندارد. این انگل به دلیل ارتباطی که با بیماری پلی آرتریت سگ ها دارد و عامل آن از اسپیروکت ها می باشد، به انسان منتقل می شود.