درمان کک و کنه سگ
درمان کک و کنه سگ
جولای 1, 2020
درمان پارواویروس سگ
درمان پارواویروس سگ
جولای 1, 2020
نمایش همه
درمان دیستمپر سگ

درمان دیستمپر سگ

درمان دیستمپر سگ

بیماری دیستمپر سگ یا Canine distemper virus یک بیماری ویروسی است كه عمدتا بر ریه ، روده و سیستم عصبی سگ تاثیر میگذارد.این بیماری بعد از هاری دومین بیماری کشنده ویروسی در سگها است . به همین دلیل باید نسبت به درمان دیستمپر سگ باید به زودی اقدام شود . ویروس به صورت مسری و در اثر تماس مستقیم و نزدیک از سگی به سگ دیگر انتقال پیدا میكند. برای درمان دیستمپر سگ به راحتی توسط ضد عفونی كننده ها معمولی در محیط از بین میرود .این ویروس در گرمای محیط در عرض چند دقیقه كشته شده اما میتواند در دمای نزدیك به یخ زدگی تا هفته ها دوام بیاورد.

برای درمان دیستمپر سگ اگر سگی به دیستمپر مبتلا بشه، باید دوره بیماری رو طی کنه و زنده بمونه.برای درمان دیستمپر سگ وظیفه دامپزشک در اینجا اینه که با درمان های حمایتی به سگ کمک کنه در طول دوره بیماری تلف نشه و بدنش با بیماری مبارزه کنه.

اقدامات برای درمان دیستمپر سگ بر پایه کنترل عفونت های ثانویه باکتریایی و جبران مایعات و الکترولیت از دست رفته بدن سگ تمرکز داره. برای همین به محض تایید بیماری پاروا، دامپزشک برای سگ سرم، آنتی بیوتیک و داروهایی برای کاهش علائم اسهال و استفراغ و تشنج ها تجویز میکنه.

درمان دیستمپر سگ به سن سگ، زمان مراجعه به دامپزشک و میزان قدرت ویروسی که سگ رو مبتلا کرده بستگی داره.