درمان التهاب و عفونت گوش سگ
درمان التهاب و عفونت گوش سگ
اکتبر 14, 2020
شستشو و آرایش سگ
شستشو و آرایش سگ
اکتبر 14, 2020
نمایش همه
واکسیناسیون پرندگان زینتی

واکسیناسیون پرندگان زینتی

واکسیناسیون پرندگان زینتی

یافته های دانشمندان و محققان PHOENIX — University of Georgia با این نتیجه که واکسیناسیون پرندگان زینتی با وجود ریسک و خطرات احتمالی از بروز بیماریهی خطرناک که در اثر مجاورت با دیگر پرندگان ایجاد می شود به مقدار قابل ملاحظه ای جلوگیری میکند.ویروس هایی که با نزدن واکسیناسیون پرندگان زینتی پیشرفت بیشتری می کنن رو تعدادی طوطی کاکاتو بررسی شدن و از هر 10 کاکاتو به علت واکسن نزدن و آلوده شدن به ویروس جان خود را از دست داد به احتمال زیاد از بین رفتن نسل برخی از پرنده ها ناتوانی در مبارزه با این ویروسها بوده است.

بیشتر این ویروسها با انسان و سایر حیوانات خانگی دیگر مشترک نیستن و جای نگرانی برای دوستدار پرندگان نیست و بیشتر جان خود پرنده در خطر می باشد.طبق یافته های انجمن سازندگان محصولات حیوانات بیش از 16 میلیون پرنده به عنوان حیوان خانگی در منازل نگهداری می شود.

ویروس رو بیش از 40 گونه مختلف پرندگانی که در خانه ها نگهداری می شوند اثر مرگبار می گذارد که اینگونه ها عبارتند از, مرغ عشق,کاکاتو,الکتوس, طوطی خاکستری که برای دریافت ویروس و امراض عفونی استعداد بیشتری دارند همچنین بر رو سایر پرندگان اثرات مخرب دیگر مانند مشکلات تنفسی و فلجی و .. می شود این پرندگان عبارتند از:… طوطی کوچک اسکندر, لوری,و بویژه ماکاوا و طوطی آمازون

واکسیناسیون پرندگان زینتی مانند طوطی اكیدا ممنوع

توجه بفرمایید واكسن را به پرنده خودمان به این دلیل می زنیم كه در مقابل الوده شدن احتمالی به یك بیماری واگیردار و مسری كه شاید در اینده ویروسش به پرنده نزدیک شود می زنیم و اگر پرنده از ابتدا سالم نباشد واکسیناسیون پرندگان زینتی کاری نخواهد کرد. اما با توجه به این حقیقت كه هم اكنون هیچ واكسنی موجود نیست كه هیچ كسی بتواند روی معتبر بودن ان ذره ای مسئولیت قبول كند یعنی هیچ كسی نمی داند كه واکسیناسیون پرندگان زینتی نیوكاسل مرغی مصرفی برای كاسكو روی ان موثر است یا نیست.هیچ كس نمی داند كه دز مصرف ان واكسن برای كاسكو چقدر باید باشد.هیچ كسی نمی داند كه برای ایجاد مصونیت دایمی در كاسكو دفعات استعمال و شكل استعمال و میزان استعمال واکسیناسیون پرندگان زینتی نیوكاسل مرغی برای كاسكو چقدر باید باشد.

اما همه می دانند كه حدود 50درصد از كاسكوها متعاقب دریافت واكسن نیوكاسل مرغی یا به دلیل سكته كردن می میرند یا به دلیل مبتلا شدن به بیماری ترس دیگر ابدا قابل نگهداری در خانه نخواهند بود زیرا هربار كه شما به 6 متری یك كاسكو مبتلا به بیماری ترس نزدیك شوید انقدر قار می كشد كه شما را فراری دهد. اگر قبلا سخنگو بوده معمولا پس از دریافت امپول قهر كرده و دیگر حرف نخواهد زد اگر هم وحشی بوده وحشی تر خواهد شد.