اعزام دامپزشک در محل
تشخیص بیماری عفونی حیوان
نوامبر 1, 2022
تزریق واکسن سگ

تزریق واکسن سگ بخش مهمی از روال مراقبت‌های دامپزشکی سگ شما هستند، اما فهمیدن اینکه به کدام واکسن‌ها نیاز دارند – و زمانی که به آنها نیاز دارند – ممکن است گیج کننده باشد و هنگامی که تزریق واکسن سگ را در مقابل واکسن‌های غیر هسته‌ای اضافه می‌کنید (تزریق واکسن سگ اجباری در مقابل واکسن‌هایی که دامپزشک شما توصیه می‌کند)، می‌تواند حتی پیچیده‌تر شود زیرا که کارت های یادآوری تزریق واکسن سگ را از مطب دامپزشک خود دریافت می کنید، لیستی از واکسن های سگ را می بینید که حیوان خانگی شما باید برای آن ها استفاده کند که برای کمک به رمزگشایی آنها و درک اینکه حیوان خانگی شما هر چند وقت یکبار به کدام تزریق واکسن سگ نیاز دارد، در اینجا یک جدول برنامه اولیه تزریق واکسن سگ وجود دارد که باید دنبال کنید. از آنجایی که درک نیازهای واکسیناسیون حیوان خانگی شما برای ارائه بهترین مراقبت از آنها مهم است، چرا چند دقیقه برای یادگیری  اصول تزریق واکسن سگ و برنامه آنها وقت صرف کنید.

سگ‌ها ممکن است از بیماری‌های بدی رنج ببرند که برخی باعث ناراحتی و برخی دیگر می‌توانند باعث مرگ شوند که خوشبختانه، ما می توانیم سگ های خود را در برابر برخی از این بیماری ها با تزریق واکسن سگ محافظت کنیم و تزریق واکسن سگ یک راه عالی برای مصونیت سگ شما در برابر برخی از بدترین بیماری های عفونی است و مطمئن شوید که آنها تا آنجا که می توانند ایمن هستند که اگرچه مهم است که سگ شما هر سال یک قرار تزریق واکسن سگ داشته باشد، اما همه واکسن ها در هر قرار ملاقات داده نمی شوند. این به این دلیل است که واکسن‌های مختلف برای مدت زمان متفاوتی دوام می‌آورند، دامپزشک شما می‌تواند در مورد برنامه سگتان به شما بگوید. سگ شما هر سال حداقل به یک دوز تزریق واکسن سگ نیاز دارد، با این حال، سگ شما باید حداقل یک بار در سال به عنوان بخشی از مراقبت های بهداشتی عمومی خود، معاینه کامل سلامتی را انجام دهد. این به دامپزشک شما کمک می کند تا بررسی کند که هیچ مشکل سلامتی در حال توسعه قابل تشخیص نیست. قرار ملاقات سالانه تزریق واکسن سگ هر سال برای شما و سگتان بسیار مهم است.

تزریق واکسن سگ

در شرایط عادی سگ های بالغ هر سال یک واکسن می زنند که با دامپزشک خود صحبت کنید تا در مورد مناسب ترین گزینه ها برای سگ خود صحبت کنید و هنگامی که هر سگ دوره اولیه تزریق خود را انجام داد، تنها به یک تزریق در سال پس از آن نیاز خواهد داشت تا این ایمنی را بالا نگه دارد. سگ ها به تزریق واکسن سگ منظم نیاز دارند تا ایمنی خود را بالا نگه دارند و در برابر تعدادی از بیماری های سگ محافظت شوند که اگر واکسن های سگ شما تمام شده و به تاخیر افتاده است، ممکن است نیاز به یک دوره راه اندازی مجدد داشته باشند، که دامپزشک شما با شما صحبت خواهد کرد. آنها این تصمیم را با شما بر اساس خطر بیماری محلی و سابقه پزشکی سگ شما خواهند گرفت.

قرار ملاقات تزریق واکسن سگ شما فرصتی برای دامپزشک شما است که واقعاً وضعیت سگ شما را ببیند. سگ شما وزن می شود و یک معاینه پزشکی کامل انجام می شود. دامپزشک شما احتمالاً از شما سؤالات زیادی در مورد نحوه رفتار سگ شما، در مورد هرگونه تغییر و در مورد موضوعات خاصی مانند عادات غذایی و نوشیدنی از شما خواهد پرسید. دامپزشک شما برای تشخیص تغییرات ظریف آموزش دیده است و به مدیریت هر مشکلی در اسرع وقت کمک می کند همچنین به نگرانی‌ هایی که ممکن است داشته باشید گوش می‌ دهد و به شما در مدیریت آن کمک می‌کند و علاوه بر معاینه کامل، دامپزشک شما تزریق واکسن سگ را نیز انجام خواهد داد. تزریق واکسن سگ سال به سال بسته به برنامه واکسن متفاوت است، اما همه سگ‌ها به واکسیناسیون حداقل یک بیماری در سال نیاز دارند و واکسن ها زیر پوست در پشت گردن انجام می شود و اکثریت قریب به اتفاق سگ ها آن را به خوبی تحمل می کنند.

تزریق واکسن سگ

واکسن تراکئوبرونشیت عفونی (سرفه لانه) تنها واکسنی است که تزریقی نیست و این مایعی است که به صورت سرپا روی بینی داده می شود. یک جایگزین برای برخی از تزریق واکسن سگ سالانه، آزمایش تیتر است که در سگ هایی که قبلاً واکسن زده اند، می توان نشانگرهای ایمنی در خون را اندازه گیری کرد. بررسی سالانه این نشانگرها با آزمایش خون، و دادن واکسن در صورتی که سطح آنها کمتر از سطح احتمالی محافظت کننده باشد، جایگزینی برای تزریق واکسن سگ به شکل معمول برای برخی بیماری ها است و سگ شما همچنان به واکسیناسیون سالانه علیه لپتوسپیروز نیاز دارد، زیرا آزمایش تیتر برای این بیماری امکان پذیر نیست که اگرچه آزمایش تیتر جایگزینی برای تزریق واکسن سگ است، اما دارای معایبی است. از آنجایی که آزمایش تیتر نیاز به آزمایش خون دارد، هزینه بیشتری دارد و این بدان معنی است که تضمین اعتبار نتایج غیرممکن است، یا اگر ایمنی در طول 12 ماه آینده محافظت کند.