انگل زدایی داخلی حیوانات
انگل زدایی داخلی حیوانات
دسامبر 24, 2021
درمان حساسیت حیوانات در کلینیک دامپزشکی تهران
درمان حساسیت حیوانات
دسامبر 24, 2021
نمایش همه
کیت تشخیص پاروا ویروس سگ در کلینیک دامپزشکی

کیت تشخیص پاروا ویروس سگ در کلینیک دامپزشکی

کیت تشخیص پاروا ویروس سگ

کیت تشخیص پاروا ویروس سگ ، بیماری پاروا ویروس یکی از خطرناک ترین بیماری های عفونی در سگ ها می باشد که به اسهال خونی هم معروف است و بسیار مسری می باشد و براحتی با تماس مستقیم یا غیرمستقیم این حیوانات آلوده می شوند. بیماری عفونی پاروا ویروس روده و مغز استخوان سگ را درگیر و سگ را دچار استفراغ ، اسهال می کند، در اثر این بیماری بدن سگ بسیار ضعیف می شود به طوری که در مقابل پاروا ویروس نمی تواند مقاومت کند و باعث مرگ و میر سگ های مبتلا به پاروا ویروس می شود. امکان ابتلا به بیماری عفونی پاروا ویروس در توله سگ ها و سگهای جوان تر بیشتر است.

کیت ها در واقع تجهیزاتی برای انجام تست های آزمایشگاهی هستند که برای تشخیص بیماری به کار می روند. امروزه کیت های مختلفی در آزمایشگاه ها برای تشخیص بیماری های مختلف از جمله بیماری های قلبی ، بارداری وجود دارد یکی از این کیت ها کیت تشخیص پاروا ویروس سگ می باشد که در عرض تقریبا 10 دقیقه منفی یا مثبت بودن تست را نشان می دهد. برای انجام تست پاروا ویروس نمونه ای از مدفوع یا استفراغ سگ را برداشته و روی کیت تشخیص پاروا ویروس قرار می دهند.

کیت تشخیص پاروا ویروس سگ داری 2 خط T   و C   می باشد که در حالت عادی این خط ها مشخص نیستند و وقتی که نمونه مدفوع یا استفرغ روی کیت گذاشته شد بر اساس نتیجه آزمایش این خط روشن می شود. اگر بعد از چند دقیقه گذاشتن نمونه روی کیت تشخیص پاروا ویروس خط  T  قرمز شد جواب مثبت است و اگر قرمز نشد جواب تست منفی می باشد . باید توجه داشته باشید که وقتی تست انجام شد باید در هر صورت S  قرمز شود که نشانه این است که تست درست انجام شده در غیر این صورت آزمایش باید از اول انجام شود یعنی حتما باید S   قرمز شود چه جواب منفی باشد چه مثبت.

اجزای مختلف کیت تشخیص پاروا ویروس سگ شامل  کیت تشخیص پاروا ویروس ، قطره چکان ، سوآب ، محلول بافر و برگه راهنمای استفاده از کیت می باشد. دقت داشته باشید که این کیت باید دور از نور آفتاب مستقیم نگهداری و قبل از تاریخ انقضا و یک ساعت بعد از باز شدن استفاده شود. حتما برای تشخیص پاروا ویروس سگ ، او را به کلینیک دامپزشکی متخصص ببرید تا تست تشخیص پاروا ویروس انجام شود.