ویزیت حیوانات در محل
ویزیت حیوانات در محل
نوامبر 30, 2022
پانسیون سگ
پانسیون سگ
دسامبر 30, 2022
نمایش همه
صدور شناسنامه و گواهی سلامت حیوان خانگی

صدور شناسنامه و گواهی سلامت حیوان خانگی

صدور شناسنامه و گواهی سلامت حیوان خانگی

صدور شناسنامه و گواهی سلامت حیوان خانگی، از خدمات دیگر این مرکز درمانی حیوانات خانگی می باشد. اگر شما همراه و مراقب یک حیوان خانگی می باشید، متوجه دغدغه ها و الزامات لازم جهت حمل و نقل و سفر با حیوان خانگی خود هستید. حیوان خانگی شما برای آنکه بتواند همراه شما سفر یا نقل مکان کند و از شهری به شهری دیگر و از کشوری به کشور دیگر جابجا شود، نیازمند مدارکی است که شما باید مدتی پیش از سفر اقدام به تهیه آن ها کنید.

حیوان خانگی شما فراتر از آنکه برای سفر آماده می شود یا نه، نیازمند صدور شناسنامه و داشتن مدرک شناسایی معتبر است که در صورت بروز هرگونه مشکل یا مفقودی بتوانید ثابت کنید که متعلق به شما است. باید بدانید که اولین قدم برای صدور شناسنامه برای سگ و گربه داشتن سابقه یک نوبت واکسیناسیون در سوابق سگ و گربه است.

اگر تا کنون اقدام به واکسیناسیون پت خود نکرده اید، پیش از اقدام برای صدور شناسنامه، واکسن نوبت اول را با مراجعه به این مرکز یا با تماس با پذیرش و استفاده از خدمات دامپزشکی سیار در محل، دریافت کنید. اگر حیوان خانگی شما، توله سگ یا بچه گربه است تا رسیدن سن اولین واکسن آن باید برای صدور شناسنامه منتظر بمانید.

صدور شناسنامه برای حیوان خانگی به دو صورت بهداشتی و بین المللی می باشد. آن چه در صفحه نخست شناسنامه ثبت می شود، شامل تمامی خصوصیات حیوان، جنسیت، نژاد حیوان، تاریخ تولدش، نام سرپرست حیوان و اطلاعات تماس او (که آدرس و شماره تلفن شخص است)، اطلاعات دیگر مندرج بعد از صدور شناسنامه حیوان خانگی، اطلاعات واکسیناسیون و زمان انجام آن ها می باشد.

یکی دیگر از اقداماتی که در زمان صدور شناسنامه انجام می گیرد، تجویز داروهای ضد انگل برای حیوان خانگی است که در شناسنامه ثبت می شود. صدور شناسنامه برای حیوان خانگی جهت به روزرسانی اطلاعات ژنیتیک و بیماری های یک کشور انجام می گیرد و زیربنای تشکیل شجره برای حیوان خانگی را بنا می نهد. همچنین صدور شناسنامه باعث می شود از خدمات مجاز و پیش بینی شده کشورها برای حیوان خانگی خود بهره ببرید.

صدور گواهی تایید سلامت حیوانات یکی از مدارکی است که برای سفرهای بین شهری و بین کشوری بدان نیاز پیدا می کنید. گواهی سلامت مرحله ای پس از صدور شناسنامه می باشد و برای دریافت گواهی سلامت باید نخست برای پت شما شناسنامه ای صادر شده باشد.

مدارک مورد نیاز برای صدور گواهی سلامت این موارد را تشکیل می دهند: اصل شناسنامه حیوان خانگی به همراه کپی تمام صفحاتی (که اطلاعات حیوان و مشخصات واکسیناسیون و دیگر موارد مانند انگل درمانی که در زمان صدور شناسنامه، انجام شده در آن درج شده است.)

اصل گذرنامه شخصی که قصد سفر دارد و کپی آن، گواهی سلامت دامپزشکی که باید دقت نمایید از تاریخ صدور تنها به مدت یک هفته زمان دارد. کارت ریزتراشه یا میکروچیپ حیوان خانگی و کپی آن. (برای تزریق یا کار گذاشتن ریزتراشه بر زیر پوست حیوان خانگی خود، می توانی به این مرکز خدمات درمانی مراجعه نمایید یا از خدمات دامپزشکی در محل استفاده کنید.)

از زمانی که گواهی سلامت شما صادر گردد تا ده روز بعد اعتبار خواهد داشت. دقت کنید که برای صدور گواهی سلامت سگ و گربه، باید حتما از آخرین تاریخ آخرین تزریق واکسن هاری دو هفته گذشته باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هر گواهی سلامت برای یک بار خروج و یک بار ورود اعتبار دارد. یعنی اگر شما به صورت ترانزیت سفر می کنید و از کشوری دیگری به مقصد اصلی خود می گذرید، اگر از فرودگاه کشور میانی خارج شوید، کارت سلامت شما فاقد اعتبار می گردد و باید از مراجع دامپزشکی آن کشور جهت صدور گواهی سلامت برای حیوان خانگی خود اقدام کنید.

بیماری هاری، یکی از مهم ترین مسائلی است که با صدور گواهی سلامت برای حیوان خانگی از انتقال و گسترش آن هنگام ورود و خروج به یک کشور جلوگیری می شود. زیرا بیماری هاری در کشورهایی مانند انگلیس و استرالیا ریشه کن شده و در دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا درصد پایینی در آمار را به خود اختصاص داده ولی این آمار در ایران و ترکیه و کشورهای زیاد دیگری بالا می باشد.

هزینه صدور گواهی سلامت به نسبت اقدامات انجام شده یا نشده مانند واکسیناسیون بسیار متغیر است و میزان ثابتی ندارد. زمان مورد نیاز برای صدور گواهی سلامت به نسبت مقصدی که حیوان خانگی به آن سفر می کند، متفاوت است. برای مثال صدور گواهی سلامت برای سفرهای بین شهری داخلی تنها بیست و چهار ساعت با توجه به کامل بودن مدارک نیاز دارد ولی برای کشورهای اروپایی یا آسیایی متفاوت است.

کلیه امور در زمینه صدور شناسنامه و گواهی سلامت حیوان خانگی، شامل واکسیناسیون کامل، انگل زدایی، جاگذاری میکروچیپ زیر پوست برای سگ و گربه و اقدامات دیگر در این مرکز دامپزشکی انجام می گیرد.