بهترین کلینیک دامپزشکی تهران
بهترین کلینیک دامپزشکی تهران
جولای 20, 2020
خرید و فروش سگ
خرید و فروش سگ
آگوست 4, 2020
نمایش همه
قیمت آرایش حیوانات خانگی

قیمت آرایش حیوانات خانگی

قیمت آرایش حیوانات خانگی

نوع و نژاد حیوان بر قیمت آرایش حیوانات خانگی موثر است

در مورد سگ ‌ها نژاد نه فقط از نظر حجم مو که به‌دلیل تفاوتی که در جثه‌ های آن‌ ها باعث می ‌شود هم در تعیین قیمت آرایش حیوانات خانگی تاثیرگذار است. شکی نیست که هرچه اندازه سگ بزرگتر باشد، زمانی که برای اصلاح و کوتاهی موی او صرف می‌ شود بیشتر خواهد بود و این یعنی بالاتر رفتن قیمت آرایش حیوانات خانگی. بنا بر یک قانون عرفی سگ تا وزن 8کیلوگرم کوچک، تا ۱۵کیلوگرم متوسط و بیشتر از ۱۵ کیلوگرم بزرگ شناخته می ‌شود و مثلا قیمت آرایشگاه سگ یوکی با یک سگ کوچک تزیینی متفاوت خواهد بود. درمورد گربه‌ ها اما از آنجایی که گربه ‌های بالغ از نظر جثه چندان تفاوت معناداری با همدیگر ندارند در تخمین قیمت کوتاه کردن موی گربه و اصلاح موی آن ‌ها وزن‌شان چندان فاکتور مهمی نخواهد بود و بیشتر همان حجم و نوع موها ملاک برآورد قیمت است.

اولین عاملی که بر قیمت آرایش حیوانات خانگی تاثیر دارد، نژاد حیوانات است. اصلاح موی سگ شیتزو، اصلاح موی سگ تریر، اصلاح موی سگ اشپیتز، اصلاح موی سگ پامرانین و همچنین برخی دیگر از نژادهای سگ مانند نژاد پودل نیاز به دقت و مهارت بیشتری دارند چراکه جزو سگ‌های پر مو محسوب می‌شوند. در چنین نژادهایی که به اصلاح موی صورت سگ هم نیاز خواهند داشت، کوتاه کردن موی سگ به ظرافت بیشتری احتیاج دارد. بنابراین نژاد سگ بر قیمت آرایش حیوانات خانگی هم تاثیر می‌گذارد.

قیمت آرایش حیوانات خانگی چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت آرایش حیوانات خانگی باتوجه به اندازه، نژاد حیوان و نوع خدمات جانبی، تعیین می‌شود. شستشوی سگ، کوتاه کردن موی سگ، کوتاه کردن ناخن سگ، کوتاه کردن موی گربه هر یک توسط متخصصان انجام می‌شود و هر یک هزینه متفاوتی دارد.

همیشه هم آرایش سگ ‌ها صرفا یک مرتب ‌کردن و نوک‌ گیری مو نیست و گاهی دلمان می ‌خواهد با توجه به نژاد سگ‌مان موهای او مدل خاصی کوتاه و اصلاح شود تا کوچولوی پشمالوی ما بیشتر از همیشه شبیه یک عروسک دوست ‌داشتنی و خوردنی شود. این قبیل خدمات که بیشتر برای نژاد سگ پودل و نژاد سگ پامرانیان استفاده می ‌شود، قیمت آرایش حیوانات خانگی را بالاتر از نحوه معمول کوتاهی می‌ برد. یکی از عوامل موثر در انتخاب آرایشگاه حیوانات خانگی، قیمت آرایش حیوانات خانگی است.