کلینیک حیوانات خانگی هروی
کلینیک حیوانات خانگی هروی
ژوئن 28, 2020
درمان بیماری های حیوانات خانگی
درمان بیماری های حیوانات خانگی
ژوئن 28, 2020
نمایش همه
درمان حیوانات خانگی

درمان حیوانات خانگی

درمان حیوانات خانگی

از میان حدود 1700 عامل بیماریزا، 832 عامل از طریق حیوان ها به انسان منتقل می شود .درمان حیوانات خانگی های مشترک بین حیوان و انسان باید قابل پیشگیری و کنترل باشد و گرنه می تواند عواقب غیر قابل جبرانی داشته باشد.

درمان حیوانات خانگی همچنین جوندگانی مانند موش ها، خرگوش، همس تر (جانوری شبیه موش) و راسو نیز می توانند بیماری سالمونلا و ویروس لنفوسیتیک کریومننژیتیس را منتقل کنند. درمان حیوانات خانگی می تواند باعث سردرد، تب، استفراغ و گلودرد شود. همچنین تورم اعصاب در این بیماری منجر به کرختی و بی حسی در بازو ها یا پا ها شده و تورم مغز (آنسفالیت) نیز موجب مشکل های یادگیری، گیجی و زوال عقل می شود. درمان حیوانات خانگی مهم است زیرا در زنان باردار نیز می تواند منجر به سقط جنین یا آسیب به آن شود .

درمان حیوانات خانگی و ماهی ها و دوزیستانی مانند قورباغه و وزغ نیز که در آب زندگی می کنند، می توانند باکتری هایی را که باعث بیماری در افراد می شوند، منتقل کنند، از جمله درمان حیوانات خانگی عفونت سالمونلایی می تواند از آب آکواریوم ها انتقال پیدا کند .

درمان حیوانات خانگی دیگری که از طریق خراشیدگی ها و گازگرفتگی های گربه انتقال می یابد، بروتونلاهنسلا نامیده می شود که بیماری CSD را ایجاد می کند که باعث تورم غدد لنفاوی، تب، سردرد، بی اشتهایی، درمان حیوانات خانگی شامل بیماری های کبدی و زخم های پوستی می شود .